ورود رئیس پلیس اسرائیل به مغرب

ورود رئیس پلیس اسرائیل به مغرب
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 15:39

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی در اولین سفر رسمی خود به مغرب وارد رباط شد تا با مقامات این کشور درباره تقویت پلیسی و اطلاعاتی به گفت‌وگو بنشیند.

العالم - آفریقا

براساس بیانیه پلیس رژیم صهیونیستی که یک نسخه آن توسط خبرگزاری آناتولی دریافت شده است در سفر 5 روزه « یعقوب شبتای » به مغرب او با مقامات بلندپایه پلیس این کشور دیدار و گفت وگو خواهد کرد. همچنین وی از وزارت امنیت ملی و مراکز پلیسی امنیتی مغرب بازدید به عمل می آورد.

پلیس رژیم صهیونیستی با تاریخی خواندن سفر یعقوب شبتای به مغرب تصریح کرد: رئیس پلیس اسرائیل با هدف تقویت مناسبات پلیسی میان تل آویو – رباط با مقامات بلندپایه مغربی درباره تقویت همکاری میدانی ، اطلاعاتی و تحقیقاتی گفت وگو خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، دیدار رئیس پلیس رژیم صهیونیستی از مغرب تا جمعه به طول خواهد انجامید و طی آن یعقوب شبتای با یهودیان ساکن مغرب دیدار خواهد داشت.

در ماه گذشته میلادی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به مغرب سفر و طی آن توافقنامه نظامی امنیتی با این کشور امضاء کرد . یک هفته پس از این سفر بود که وزیر دادگستری اسرائیل راهی رباط شد و توافقنامه « همکاری قضایی» با مقامات مغربی امضاء کرد.

مغرب و رژیم صهیونیستی در دسامبر 2020 با میانجیگری آمریکا توافقنامه عادی سازی روابط با یکدیگر را امضاء کردند که با اعتراض گسترده مردم و احزاب سیاسی این کشور روبرو شد اما دولت رباط به این اعتراض‎ها توجهی نکرد و تاکنون توافقنامه‌های در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی ، قضایی، بازرگانی ، گردشگری، حمل و نقل .... با تل آویو امضاء کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها