موافقت آمریکا با فروش سامانه موشکی «تاد» به امارات

موافقت آمریکا با فروش سامانه موشکی «تاد» به امارات
چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 12:29

سازمان همکاری دفاعی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن با فروش سامانه ضد موشکی «تاد» به امارات موافقت کرده است.

العالم - آمریکا

سازمان همکاری دفاعی آمریکا اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش سامانه ضدموشکی «تاد» و تجهیزات مربوط به آن به امارات موافقت کرده است.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، سازمان همکاری دفاعی آمریکا تاکید کرد که کنگره را روز گذشته (سه‌شنبه) در جریان این توافق‌نامه قرار داده‌اند؛ توافق‌نامه‌ای که مبلغ آن به ۲.۲۵ میلیارد دلار می‌رسد.

این سازمان اعلام کرد که ابوظبی از واشنگتن درخواست کرده تا ۹۶ موشک تاد، دو ایستگاه کنترل پرتاب و دو ایستگاه مدیریت تاکتیکی را در چارچوب این توافق‌نامه در اختیارش قرار دهد. این معامله همچنین شامل تعمیر و نگهداری قطعات یدکی و سایر تجهیزات خواهد بود.

سازمان همکاری دفاعی آمریکا اذعان کرد، تسلیحاتی که قرار است به امارات فروخته شود، «در راستای سیاست خارجی و منافع ملی ایالات متحده و از طریق کمک به امنیت یک شریک مهم برای واشنگتن در منطقه خواهد بود».

واشنگتن در بیانیه‌ی خود افزود: «امارات شریک مهم ایالات متحده در ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خاورمیانه است؛ این توافق‌نامه احتمالی، توانایی‌های امارات در جهت مواجهه با خطر موشک‌های بالستیک در منطقه را افزایش خواهد داد».

این در حالی است که روز گذشته، سازمان همکاری دفاعی آمریکا به طور هم‌زمان اعلام کرد که وزارت امور خارجه این کشور با قرارداد احتمالی مشابهی براساس فروش سامانه پدافند موشکی پاتریوت به عربستان سعودی موافقت کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها