وزیر خارجه چین آمریکا را به نقض حاکمیت پکن متهم کرد

وزیر خارجه چین آمریکا را به نقض حاکمیت پکن متهم کرد
چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 14:47

وزیر امور خارجه چین ضمن محکوم کردن آمریکا به نقض حاکمیت کشورش گفت، هر کسی که به چین اهانت کند مجازات خواهد شد.

العالم - اسیا - امریکا

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز چهارشنبه به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، وانگ یی در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن این سفر، آن را «لودگی محض» توصیف کرد و هشدار داد «کسانی که با آتش بازی می‌کنند هلاک خواهند شد».

وزیر امور خارجه چین در حاشیه نشست «آسه‌آن» افزود: «آمریکا در حال نقض حاکمیت چین تحت ادعای دموکراسی است. کسانی که به چین اهانت کنند مجازات می‌شوند».

صبح چهارشنبه نیز وزارت امور خارجه چین در واکنش به سفر پلوسی اعلام کرده است: «این سفر بار دیگر ثابت کرد که برخی سیاست‌مداران آمریکایی به "عامل دردسر" در روابط آمریکا و چین تبدیل شده‌اند».

دفتر امور تایوان در چین نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، پکن برای کسانی که از استقلال تایوان حمایت می‌کنند «مجازات کیفری» اتخاذ می‌کند.

روز گذشته و پیش از انجام سفر پلوسی به تایوان نیز سخنگوی وزارت خارجه چین گفت موضع طرف چینی روشن است و پکن اعتراضات جدی خود را به آمریکا ابلاغ کرده است. وی افزود: «ما از نزدیک برنامه سفر نانسی پلوسی را دنبال می‌کنیم. اگر ایالات متحده در مسیر اشتباه بایستد، اقدامات محکم و قاطعانه‌ای برای تضمین حاکمیت و امنیت خود انجام خواهیم داد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها