سوریه: تاسیسات هسته‌ای اسرائیل تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه است

سوریه: تاسیسات هسته‌ای اسرائیل تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه است
پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 - 14:36

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که تاسیسات هسته‌ای اسرائیل تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه است و باید تحت نظر آژانس اتمی قرار گیرد.

العالم - سوریه

«بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنرانی خود در کنفرانس معاهده منع گسترش سلاح های هسته‌ای اعلام کرد که تاسیسات هسته‌ای رژیم اشغالگر را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است و تاسیسات هسته‌ای رژیم اشغالگر تحت نظر جامع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

رژیم غاصب اسرائیل بر اساس گزارش‌های مختلف دارای حدود 300 کلاهک اتمی است. این رژیم تاکنون از امضای معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ان پی تی -NPT سرباز زده و در این زمینه حمایت آمریکا را دارد.

اسرائیل تاکنون به طور رسمی در اختیار داشتن تسلیحات اتمی را کتمان کرده است. برنامه‌های اتمی رژیم صهیونیستی از دهه شصت میلادی هنگامی که برای اولین بار بهره‌برداری از «راکتور اتمی دیمونا» را در صحرای «نقب» آغاز کرد، موضوع اصلی ارزیابی اطلاعاتی بوده است.

جامعه بین‌المللی در قالب قطعنامه‌های مصوب آژانس و کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه هسته‌ای خواستار پیوستن فوری این رژیم به ان پی تی و قرار گرفتن کلیه تاسیسات هسته‌ای آن تحت نظارت کامل پادمان‌های آژانس شدند و رژیم صهیونیستی طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن درخواست مشروع جامعه بین‌المللی و با حمایت برخی کشورها بویژه آمریکا با نقض آشکار همه قوانین و مقررات بین‌المللی به پبشبرد برنامه هسته‌ای نظامی خود ادامه داده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها