تایپه: ارتش چین در حال شبیه‌سازی حمله نظامی به تایوان است

تایپه: ارتش چین در حال شبیه‌سازی حمله نظامی به تایوان است
شنبه 15 مرداد 1401 - 12:58

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد هواپیماها و کشتی های جنگی چین در رزمایش خود در حال شبیه‌سازی حمله به این جزیره هستند.

العالم - اسیا

وزارت دفاع تایوان روز شنبه اعلام کرد ارتش چین در رزمایش نظامی خود در حال شبیه‌سازی حمله به این جزیره است.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، در بیانیه وزارت دفاع تایوان آمده است: «دسته‌های متعددی از هواپیماها و کشتی‌های چین در حال تحرک اطراف تنگه تایوان هستند و شماری از آن‌ها از خط حائل عبور کرده‌اند».

در این بیانیه آمده است، تایوان معتقد است که این کشتی‌ها و هواپیماها در حال شبیه‌سازی حمله نظامی به این «جزیره خودمختار» هستند.

ارتش چین از روز پنجشنبه و در واکنش به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش گسترده‌ای را اطراف این جزیره شروع کرده‌اند که همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از تحلیلگران نوشت، تحرکات انجام شده در این رزمایش نشانه تمرین برای محاصره و حمله به تایوان است.

جمعه شب یکی از خلبان‌های چینی ویدئویی از داخل کابین جنگنده خود منتشر کرد که در آن ساحل و کوه‌های تایوان به وضوح دیده می‌شد و این پیام را می‌رساند که آن‌ها از هر زمان به تایوان نزدیک‌تر شده‌اند.

وزارت دفاع تایوان روز چهارشنبه نیز ارتش چین را به نقض حریم آبی و محاصره این جزیره در هوا و دریا متهم کرد. این وزارتخانه، ارتش چین را به نقض قوانین سازمان ملل متهم کرده و اعلام کرد از قلمرو خود در برابر هرگونه تجاوز دفاع خواهد کرد

رزمایش ارتش چین در آب‌های اطراف تایوان در حالی ادامه دارد که نشریه «پولتیکو» به نقل از سه منبع مطلع نوشته است، ظاهراً پکن چند تماس از سوی «لوید آستین» وزیر دفاع و ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده در روزهای اخیر را رد کرده است.

آخرین تماس تایید شده میلی با ژنرال «لی زوئوچنگ» رئیس ستاد مشترک ارتش چین هفتم ژوئن انجام شد. لوید آستین هم در ماه ژوئن شخصاً با ژنرال «وی فنگه» وزیر دفاع چین ملاقات کرد.

وزارت خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد که در اعتراض به اقدامات خصمانه ایالات متحده، چندین دیدار مقامات نظامی چین با مقامات ارشد پنتاگون و فرماندهان منطقه‌ای آمریکا را لغو کرده و مذاکرات دوجانبه درباره تغییرات آب و هوایی را نیز به حالت تعلیق درآورده است.

وزارت خارجه چین در آنچه که آن را کاهش سطح روابط با آمریکا خوانده است همچنین اعلام کرد، همکاریها با واشنگتن در زمینه‌های مهاجرت غیرقانونی، جنایات فرامرزی و کنترل مواد مخدر را نیز به حالت تعلیق درآورده است. یکی دیگر از رویدادهای دوجانبه میان دو کشور که پکن آن را لغو کرده است، گفتگوهای دوجانبه درباره مکانیزم امنیت تردد دریایی یا کشتیرانی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها