افشای طرح آمریکایی ایجاد محیط امن برای اسراییل

افشای طرح آمریکایی ایجاد محیط امن برای اسراییل
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 06:33

استاد علوم سياسي دانشگاه دمشق از تحرکات آمريکا مبني بر اجراي طرح محيط امن براي رژيم صهيونيستي با سوء استفاده از وضعيت منطقه پرده داشت و در اين باره هشدار داد.

بسام ابوعبدالله روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: آمریکا در صدد سوء استفاده از وضعیت کنونی منطقه و انقلاب های عربی به نفع رژیم صهیونیستی از جمله تبدیل جدال اعراب و رژیم صهیونیستی به جدال اعراب و ایران است.

 

ابوعبدالله اظهار داشت: آمریکا در زمان شروع انقلاب های عربی هیچ گونه موضعی درباره آنها اتخاذ نمی کرد اما در حال حاضر تلاش می کند با تأثیر گذاری بر این انقلاب ها طرح های خود را در وضعیت کنونی با هدف تأمین فضای امنی برای رژیم صهیونیستی دنبال کند.

 

 وی تصریح کرد: آمریکا این روزها به طور جدی در راستای به انحراف کشاندن جدال کنونی میان اعراب و رژیم صهیونیستی و تبدیل آن به جدال اعراب و ایران فعالیت می کند.

 

 ابوعبدالله گفت: آمریکا در صدد ایجاد تفرقه مذهبی میان ایران و کشورهای عربی است و این امر در چارچوب طرح ایجاد محیط امن برای رژیم صهیونیستی دنبال می شود.

 

 استاد علوم سیاسی دانشگاه دمشق اظهار داشت: قدرت های منطقه از جمله ایران، ترکیه، سوریه و حزب الله می توانند در مقابل طرح های آمریکا مقاومت کرده و آنها را به شکست بکشانند.

 

وی تأکید کرد: مورد هدف قرار دادن ایران و سوریه از سوی آمریکا در چارچوب پایان دادن به هر گونه مقاومت در مقابل آمریکایی کردن منطقه انجام می گیرد.

 

 ابوعبدالله گفت: دامن زدن به حوادث اخیر سوریه، دخالت های آمریکا و مشارکت عربستان برای بر هم زدن امنیت ملی دمشق به عنوان یکی از قوی ترین حامیان مقاومت که باعث ناامنی منطقه برای رژیم صهیونیستی شده است؛ درهمین راستا صورت می گیرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها