راهپیمایی عاشورا در صنعاء/ یمنی‌ها مقاومت فلسطین را ستودند

راهپیمایی عاشورا در صنعاء/ یمنی‌ها مقاومت فلسطین را ستودند
دوشنبه 17 مرداد 1401 - 13:03

رسانه‌های یمنی از راهپمایی گسترده مردم این کشور در عاشورای حسینی (ع) و حمایت‌شان از مقاومت ملت فلسطین گزارش می‌دهند.

العالم _ یمن

مردم یمن راهپیمایی‌های گسترده خود را در گرامی داشت روز عاشورا در «صنعاء» پایتخت این کشور و استان‌های دیگر از جمله «صعده» آغاز کردند.

مردم یمن در مسیرهای راهپیمایی منتهی به خیابان‌های فرودگاه، علاوه بر عزاداری حسینی (ع)، پیروزی مردم فلسطین را گرامی می دارند و از تشابه این دو رویداد انسانی و اسلامی می‌گویند.

آرمان فلسطین در راهپیمایی امسال عاشورا حضوری پررنگ دارد بسیاری از شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری عاشورای حسینی (ع) بر شباهت این دو واقعه تاکید دارند.

«محمد حیدره» معاون وزرات فرهنگی یمن در این راهپیمایی گفت: «مراسم عاشورا مظهر معانی والایی است که امام حسین (ع) آن‌ها را ترسیم کردند. عاشورای امسال با قرار گرفتن مردم فلسطین در معرض تجاوز صهیونیست‌ها مصادف شده و ما یقین داریم که در این قضیه هم، مانند عاشورا، خون بر شمشیر پیروز خواهد شد».

وی خاطرنشان کرد: «با وجود تمام تلاش‌های رژیم‌های عادی‌سازی کننده روابط با تل‌آویو در جهت محو کردن قضیه فلسطین، اما موضوع فلسطین همچنان قضیه محوری و ارزشی در قلب کشورهای امت اسلامی است».

«شیخ شمس الدین شرف الدین» مفتی یمنی، گفت: وقتی از امام حسین (ع) صحبت می‌کنیم، در واقع از برنامه و روشی الهی صحبت کرده‌ایم که خداوند برای بندگانش قرار داد تا امت در مسیر بر دوش گرفتن مسئولیت اصلی خود حرکت کند.

وی در ادامه افزود: کسانی که امروز امت اسلامی را از گذشته‌اش جدا کردند، مسئولیت خود را رها کرده‌اند؛ برای دیدن این موضوع به مواضع فعلی‌شان در قبال مسئله فلسطین و دیگر امور امت نگاه کنید.

راهپیمایی امروز مردم یمن به مناسبت گرامی‌داشت عاشورای حسینی (ع) اولین عزاداری گسترده مردم این کشور پس از آتش‌بس محسوب می‌شود و با قرائت یک بیانیه به پایان خواهد رسید.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها