«سرایا القدس» شمار شهدای خود در جنگ با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد

«سرایا القدس» شمار شهدای خود در جنگ با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
دوشنبه 17 مرداد 1401 - 14:28

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی 12 رزمنده جهاد اسلامی از جمله دو فرمانده ارشد به شهادت رسیده‌اند.

العالم _ آلمان

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ظهر امروز (دوشنبه)، در ارتباط با شمار شهدای جهاد اسلامی در جنگ اخیر با رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

سرایا القدس اعلام کرد که در جنگ اخیر با ارتش رژیم صهیونیستی ۱۲ نیروی این جنبش به شهادت رسیده‌اند که دو نفر از این تعداد جزء فرماندهان ارشد جهاد اسلامی بوده‌اند.

سرایا القدس با تأکید بر اینکه رزمندگان جهاد اسلامی در جنگ اخیر در برابر یاغی‌گری و گستاخی رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند، نام شهدای خود را اعلام کرد: «شهید تیسیر محمود محمد الجعبری فرمانده ارشد جهاد اسلامی و عضو شورای نظامی این جنبش و مسئول منطقه شمالی غزه، خالد سعید شحاده منصور فرمانده ارشد در تیپ رفح و عضو شورای نظامی جنبش جهاد اسلامی و مسئول منطقه جنوبی غزه، رأفت صالح ابراهیم الزاملی از فرماندهان تیپ رفح، سلامه محارب عبدالله عابد از فرماندهان تیپ غزه، زیاد احمد خلیل المدلل از فرماندهان تیپ رفح، محمد حسن موسی البیوک از رزمندگان تیپ خان یونس، فضل مصطفی جریو زعرب از رزمندگان تیپ خان یونس، تمیم غسان عبدالله حجازی، از رزمندگان تیپ خان یونس، اسامه عبدالرحمن حسین الصوری از رزمندگان تیپ خان یونس، احمد مازن محمود عزام از رزمندگان تیپ غزه، یوسف سلمان محمد قدوم از رزمندگان تیپ غزه، محمد احمد عبدالفتاح نصرالله از رزمندگان تیپ شمال غزه.»

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، عصر روز جمعه، مناطقی را در نوار غزه هدف حمله قرار دادند که این اقدام با پاسخ گروه‌های مقاومت در نوار غزه همراه شد.

پس از تشدید حملات موشکی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی، دیشب، در دیدار با مقامات شهرک‌های صهیونیستی اطراف باریکه غزه مدعی شد که اهداف صهیونیست‌ها از تجاوز به غزه محقق شده است و تداوم عملیات دیگر سودی ندارد.

این ادعا در حالی مطرح شد که «احسان عطایا» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان خبر داد: «وساطت‌هایی که در حال انجام است، برای نجات رژیم صهیونیستی است؛ ولی ما هیچ وساطتی را که بر حق ما در دفاع از ملت خود تأکید نداشته باشد، قبول نداریم.»

در نهایت با میانجیگری مصر، منابع خبری، دیشب، گزارش دادند که آتش‌بس با قبول کامل شروط جنبش جهاد اسلامی مورد موافقت قرار گرفته است.

لحظاتی بعد، «محمد الهندی» رئیس اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی رسما حصول آتش‌بس را تأیید و اعلام کرد توافقی در خصوص طرح مصر برای برقراری آتش‌بس حاصل شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها