البرغوثی: دشمن صهیونیستی نتوانست در غزه به پیروزی نظامی دست یابد

 البرغوثی: دشمن صهیونیستی نتوانست در غزه به پیروزی نظامی دست یابد
دوشنبه 17 مرداد 1401 - 17:57

دبیرکل ابتکار ملی فلسطین "مصطفی البرغوثی" با بیان اینکه دشمن صهیونیستی در تجاوزات اخیر خود به نوار غزه نتوانست به پیروزی نظامی دست یابد و بر جنایت بزرگ هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی سرپوش بگذارد، گفت:" پیروز واقعی این نبرد، مردم فلسطین بودند. "

العالم_فلسطین اشغالی

مصطفی البرغوثی در گفت و گو با الجزیره و اعلام افتخار به نیروهای مقاومت فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی و ارتش آن روزانه ۴۵ میلیون دلار در این نبرد هزینه دادند.

وی افزود: توافق آتش‌بس شکننده است وصهیونیستها هرآن ممکن است آن را نقض کنند ولی در نهایت نیروهای مقاومت خواسته خود را به کرسی نشاند.

برغوثی ادامه داد: مردم و فلسطینیان ساکن در غزه، کرانه باختری، در سرزمین های فلسطین اشغالی سال ۱۹۴۸ و در خارج از کشور حمایت خود را از نیروهای مقاومت به هر شکل ممکن اعلام کردند.

وی همچنین با انتقاد از موضع آمریکا و انگلیس در حمایت از تجاوزات اسرائیل به نوار غزه، تصریح کرد: این امر آنها را در جنایات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ملت ما در نوار غزه شریک می‌کند.

وی ضمن تبریک به زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و تقدیر از روحیه وحدت طلبی و درایت وی گفت: این دستاورد بزرگ متعلق به مردم فلسطین است.

ارتش رژیم صهیونیستی از عصر جمعه حملات هوایی و توپخانه ای خود به مناطق مختلف نوار غزه را آغاز کرد که تا کنون بر اثر این حملات وحشیانه ۴۴نفر نفر از جمله ۱۵ کودک و ۲ زن شهید شدند. بیش از ۳۶۰ نفر هم مجروح شده اند.

از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در عصر جمعه تاکنون ۲۱۵ شهروند دیگر فلسطینی نیز زخمی شده اند که ۹۶ نفر از آنها کودک، ۳۰ نفر زن و ۱۲ نفر سالخورده هستند.

در پاسخ به این حملات جنایتکارانه، گروه های مقاومت فلسطین با صدها موشک شهرها و شهرک های صهیونیست نشین در سرزمین های اشغالی به ویژه تل آویو و فرودگاه بن گورین را هدف قرار دادند.

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از جمعه شب تا صبح امروز یکشنبه مناطق مختلف فلسطین اشغالی را آماج راکت‌ها و خمپاره‌های خود قرار داده است.

منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند که گروه های مقاومت و جهاد اسلامی فلسطین تاکنون بیش از ۷۰۰ موشک و راکت را به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

این جنایت تازه صهیونیست ها با موج محکومیت در سطح بین المللی به ویژه جهان اسلام روبه رو شد و کشورها، مقامات، احزاب و شخصیت های مختلف بر لزوم توقف آن و پاسخگویی رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

سرانجام موشک‌های مقاومت رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش توافق آتش بس کرد.

این توافق در ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه به وقت محلی (بامداد دوشنبه به وقت تهران) و با میانجیگری مصر اجرایی شد.

موشک باران مناطق مختلف اسرائیل به دنبال حملات همه جانبه عصر جمعه رژیم صهیونیستی به نوار غزه رخ داد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها