سیدحسن نصرالله: ما در خط مقدم مقابله با دشمن صهیونیستی هستیم/ دستی که به سوی ثروت مردم لبنان دراز شود، قطع خواهیم کرد

سیدحسن نصرالله: ما در خط مقدم مقابله با دشمن صهیونیستی هستیم/ دستی که به سوی ثروت مردم لبنان دراز شود، قطع خواهیم کرد
سه شنبه 18 مرداد 1401 - 12:11

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز (سه‌شنبه)، در سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت سخنرانی کرد.

العالم_لبنان

دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنرانی خود ضمن تسلیت به همه مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، از حضور گسترده مردم لبنان در مراسم عاشورایی امسال تشکر و قدردانی کرد.

وی با اشاره به حمله نیروهای امنیتی به عزاداران حسینی در نیجریه گفت: با شهروندان نیجریه که در مراسم عاشورا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، ابراز همدردی می کنیم.

سید حسن نصرالله در ادامه ضمن ابراز همدردی با مردم فلسطین تاکید کرد: آنهایی که ادعای اسلامی دارند کجا هستند که دربرابر خون‌هایی که در فلسطین ریخته شد سکوت کردند؟

وی افزود: ما به مجاهدین فلسطینی و به شهدا افتخار می کنیم، بار دیگر پایبندی خود را نسبت به آرمان مقدس فلسطین اعلام می کنیم.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد که حزب‌الله در خط مقدم مقابله با دشمن صهیونیستی است و همچنین با اشاره به حضور اشغالگران صهیونیست در بحرین گفت: یکی از زشت‌ترین عادی سازان، رژیم بحرین است که در حالی که صهیونیست‌ها در بحرین پرسه می‌زنند، نصب پرچم‌های امام حسین علیه‌السلام را تحمل نمی‌کند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به بحران یمن گفت: در روز عاشورا بار دیگر حمایت دائمی خود را از مردم یمن اعلام می‌کنیم و به چیز دیگری اهمیت نمی‌دهیم، آنچه در یمن اتفاق می‌افتد بدترین تجاوز سال‌های اخیر است، یمنی‌ها خستگی نمی‌شناسند و به‌رغم محاصره و درد و زخم‌هایشان جبهه‌ها و میدان‌های [نبرد] را با حضورشان پر می‌کنند. مظلومیت مردم یمن جلوه واقعی پایداری، سربلندی، پیروزی خون بر شمشیر و نمود حقیقی کربلاء و سید الشهداء ابی عبدالله است.

سیدحسن نصرالله در ادامه با اشاره به بحران سیاسی در عراق گفت: امیدواریم همه مردم عزیز عراق بتوانند از مرحله سخت کنونی عبور کنند.

وی سکوت جهانی در قبال تحریم و محاصره کشورها را محکوم کرد و گفت:محاصره شماری از کشورها برای تحت سلطه درآوردن‌شان درحالی ادامه دارد که دنیا در برابر این بی قانونی سکوت کرده است، سوریه که جنگ را پشت سر گذاشته، همچنان از محاصره رنج می برد.

سید حسن نصرالله افزود: «ایران به رهبری امام خامنه‌ای در طلیعه اسلام قوی، باقی خواهد ماند. ما همچنین در عاشورای سید الشهداء از محور مقاومت، قاسم سلیمانی و برادرش فرمانده ابو مهدی المهندس یاد می‌کنیم.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین از رشادت‌های سرداران مقاومت یاد کرد و گفت: در روز عاشورا یادی می‎کنیم از سردار شهید قاسم سلیمانی و برادرش ابومهدی المهندس.

سیدحسن نصرالله در ادامه این سخنرانی با اشاره به مناقشه ترسیم مرز‌های لبنان گفت:تصمیم‌گیری‌ها در لبنان به دست خود ماست نه دیگران. ما مردم [لبنان] در چهل سال گذشته با محاصره، جنگ و ترورها دست و پنجه نرم کردیم و به دنبال آینده‌ای امیدوارکننده برای مردم خواهیم بود. ما برای لبنانی آزاد، عزیز، توانمند در حفظ حاکمیت و عزت و استخراج منابع طبیعی تلاش خواهیم کرد

وی تاکید کرد: دستی که به سوی ثروت مردم لبنان دراز شود، قطع خواهیم کرد، بیشتر مسئولان این کشور از درد مردم بی خبر هستند و در برج‌های مرتفع زندگی می کنند، در روزهای آینده منتظر پاسخ به خواسته‌های دولت لبنان در خصوص ترسیم مرزها هستیم، به آخر خط رسیده‌ایم و آماده هستیم تا انتهای راه پیش برویم، در لبنان حسابمان با شما حساب دیگری است، مقاومت امروز قوی‌تر از همیشه است.

وی افزود: به دشمن می‌گوییم هرگونه حمله‌ای به لبنان بدون مجازات نخواهد ماند، پیام امروز من به دوست و دشمن این است، ما مردمی هستیم که حاضر نیستیم با ذلت در کشور خود زندگی کنیم.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری بیان کرد: «رسالت ما امروز این است که یادآور شویم ما دوستداران، عاشقان و یاران آن امامی هستیم که در چنین روزی ایستاد و گفت: «أَلا إِنَّ الدَّعِی بْنَ الدَّعِی قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ» (آگاه باشید که فرومایه، فرزند فرومایه، مرا در بین دو راهی شمشیر و ذلّت قرار داده است و هیهات که ما زیر بار ذلّت برویم). دشمن باید بداند که چه کسی در جبهه مقابل ایستاده است و لبنان مقاومتی دارد که ثابت کرده آن ارتشی را که گفته می‌شد شکست‌ناپذیر است، شکست می‌دهد.»

پربیننده ترین خبرها