نفاق غرب و سکوت کَر کننده عربی در برابر جنایت رژیم صهیونیستی در غزه

نفاق غرب و سکوت کَر کننده عربی در برابر جنایت رژیم صهیونیستی در غزه
چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 11:58

نفاق غرب و سکوت خفت بار برخی حکومت های عربی در برابر فجایعی که در غزه روی می دهد، دل هر آزاده ای را می آزارد.

العالم _ فلسطین

«اسرائیل» به شیوه های مختلف در پی کشتار کودکان و زنان در غزه است و به داشتن تسلیحات پیشرفته ای که برای کشتار آنان استفاده می کند، به خود می بالد.

این در حالی است که این رژیم اشغالگر از رسانه ای شدن خبر کشتار فلسطینیان و انتشار تصاویر آن هیچ ابایی ندارد چرا که هیچ سازمان یا نهاد بین المللی آن را به سبب جنایت هایش ملامت نمی کند، گویی این رژیم فوق هر قانونی است و هیچ کس حق ندارد آن را مواخذه کند.

امروزه می بینیم که دولت غاصب اسرائیلی فقط به این علت که درگیر بحران داخلی است، به مردم بیگناه غزه حمله می کند و آنان را به خاک و خون می کشد تا بر این بحران داخلی سرپوش بگذارد و آرای صهیونیست ها را به دست آورد.

تاسف بارتر این است که آمریکا جنایت های رژیم صهیونیستی از جمله جنایت اخیر آن را در به شهادت رساندن بیش از 40 فلسطینی از جمله 10 کودک و ترور بزدلانه رهبران میدانی جنبش جهاد اسلامی، به عنوان دفاع از خود توجیه می کند.

در این میان آنچه دل هر آزاده ای را به درد می آورد، نفاق غرب در برابر فجایعی است که در غزه روی می دهد، همان غربی که به بهانه در خطر انقراض بودن حیوانی از حیوانات در جنگل های آمازون، دنیا را به هم می ریزد، اما هم اکنون می بینیم که چگونه چشم ها و گوش های خود را بر جنایات «اسرائیل» می بندد تا اجساد قطعه قطعه شده کودکان غزه را نبیند و ضجه مادران داغدیده آنان را نشنود.

این در حالی است که اگر نظام بین المللی کنونی نمی بود، نظامی که غرب آن را پس از جنگ دوم جهانی بنا کرد، رژیم اشغالگر صهیونیست توانی برای ارتکاب چنین جنایاتی نداشت، جنایاتی که در طول 70 سال ادامه داشته است بدون آنکه به دست عدالت سپرده شود.

برخی از این موضوع ابراز شگفتی می کنند اما اگر بدانیم که آمریکای کنونی که خود را سردمدار دنیای غرب می داند، بر اجساد 20 میلیون نفر از ساکنان اصلی آمریکا بنا شده است، جایی برای شگفتی نمی ماند.

در همین حال اروپای متمدن نیز مسئول کشتار ده ها میلیون انسان در طول دو جنگ جهانی است همان گونه که تمدن غرب نیز با سرقت دارایی های دیگر ملت ها بنا شده است و بر همین اساس نباید تعجب کرد که کشتار کودکان غزه را ببیند و سکوت اختیار کند.

با این حال آنچه به راستی جای تعجب دارد، سکوت خفت بار برخی حکومت های عربی و به ویژه حکومت های سازشکار در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه است. این حکومت ها به جای آنکه به ملت فلسطین کمک کنند، در پی توطئه و بر هم زدن امنیت آن دسته از کشورهای عربی هستند که در برابر اشغالگران مقاومت می کنند. فرستادن گروه های تکفیری همانند داعش به کشورهایی که جزو محور مقاومت هستند، از جمله این توطئه ها است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها