ناکامی رژیم اشغالگر از تحقق اهدافش در حمله به غزه

ناکامی رژیم اشغالگر از تحقق اهدافش در حمله به غزه
چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 12:39

ناظران معتقدند تحولات پس از عملیات اخیر رژیم اشغالگر در غزه نشان داد که این رژیم نتوانست به هدف اصلی خود یعنی از بین بردن توان نظامی جنبش جهاد اسلامی دست یابد.

العالم _ غزه

رژیم اشغالگر صهیونیست پس از ارتکاب جنایات بیسابقه در غزه تلاش کرد وانمود کند که به اهداف خود از عملیات در غزه دست یافته و توانسته است فرماندهان جنبش جهاد اسلامی را از میان بردارد و در نتیجه نیازی به ادامه عملیات نیست.

مسئولان رژیم اشغالگر از جمله یائیر لاپید نخست وزیر این رژیم بر دو هدف تمرکز کردند؛ یکی توان بازدارندگی در برابر تهدیدی که از غزه متوجه شهرک های یهودی نشین است که اطراف آن ساخته شده اند و دوم ترور فرماندهان جنبش جهاد اسلامی در غزه.

در همین حال رونین بار رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی، شاباک، گفت که این رژیم به یکی از اهداف استراتژیک خود دست یافته است و آن جدا کردن جنبش حماس از جنبش جهاد اسلامی است.

این در حالی است که تحولات پس از عملیات اخیر رژیم اشغالگر در غزه نشان داد که این رژیم به هیچ یک از اهداف اعلام شده دست نیافته است.

درست است که رژیم صهیونیستی با ترور تیسیر الجعبری و خالد منصور از فرماندهان بلند پایه جنبش جهاد اسلامی، به موفقیتی تبلیغاتی دست یافت اما نتوانست مانع شلیک راکت و موشک به شهرک های اطراف غزه و شهرهای صهیونیست نشین در فاصله 100 کیلومتری غزه شود.

رژیم صهیونیستی در همین حال نتوانست همه مواضع جنبش جهاد اسلامی را از بین ببرد و به همین علت بارها مواضع نیروهای خودی را هدف قرار داد که نشان می داد بانک اهداف آن به پایان رسیده است.

در همین حال برخی گزارش ها حاکی از این است که قصد «اسرائیل» از تجاوز به غزه، رساندن این پیام به حزب الله لبنان بود که اگر لازم باشد، در برابر تهدیدات حزب الله مبنی بر هدف قرار دادن سکوهای نفت و گاز رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه، به زور متوسل خواهد شد هرچند نتوانست به چنین هدفی دست یابد و تهدیدهای حزب الله همچنان ادامه دارد.

در همین حال داوود شهاب مسئول دفتر تبلیغاتی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که این جنبش از ملت فلسطین دفاع می کند و توانست با عملیات قهرمانانه خود به تجاوز رژیم اشغالگر پاسخ دهد و این در حالی بود که جنبش جهاد اسلامی آغاز گر جنگ نبود و با این حال توانست به اهداف خود دست یابد به گونه ای که تا آخرین لحظه به شلیک راکت و موشک ادامه داد و میلیون ها صهیونیست را وادار کرد به پناهگاه ها هجوم ببرند.

حسن لافی تحلیلگر سیاسی فلسطینی هم گفت جنبش جهاد اسلامی بر خلاف خواست رژیم اشغالگر، توانست مردم کرانه باختری را با خود همراه و همانند عملیات شمشیر قدس، میدان فلسطینی را در دفاع از آرمان فلسطبن یکپارچه کند.

پربیننده ترین خبرها