در گفتگو با العالم مطرح شد؛

پدر شهید النابلسی: خبر شهادت پسرم، مرا غافلگیر نکرد/ پسرم طالب شهادت بود/ مقاومت تنها راه نجات است

چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 22:13

پدر شهید «ابراهیم النابلسی» به تلویزیون العالم گفت که از خبر شهادت پسرش غافلگیر نشده؛ زیرا پسرش طالب شهادت بود و او به پسرش و هر انسان آزاده و مبارز که علیه رژیم اسرائیل سلاح برمی‌دارد، افتخار می‌کند.

العالم- فلسطین اشغالی

اینجا نابلس است چند ساعت بعد از شهادت سه تن از نیروهای مبارز فلسطینی در جریان عملیات نظامی اسرائیل برای سرکوب کردن مقاومت در شهر قدیمی.

تصاویر سه شهید «ابراهیم النابلسی»، «اسلام صبوح» و «حسین طه» دیوارهای این شهر را که طی ۲ ماه اخیر دست‌کم ۲۰ تن از نیروهای گروه‌های مقاومت را از دست داده، مزین کرده است.

هزاران فلسطینی در مراسم عزای شهید «ابراهیم النابلسی» و دو همرزمش، که در جریان یورش نیروهای اشغالگر به شهر قدیمی در نابلس به شهادت رسیده‌اند، حضور یافته‌اند. تلویزیون العالم نیز با حضور در این مراسم، با پدر این شهید دیدار و گفت‌وگو کرده است.

«علاء النابلسی» پدر شهید النابلسی به خبرنگار شبکه العالم گفت: «پیام او( ابراهیم) به جهان و ملت فلسطین این است که تشکیلات خودگردان از ۲۷ سال پیش وارد عقد توافقنامه‌ها شده ولی اینها سودی برای آن نداشته است، و ما ملت فلسطین همچنین تحت اشغالگری به‌سر می‌بریم.»

پدر این شهید با بیان اینکه «متاسفانه هیچ راه‌حلی سیاسی وجود ندارد و رژیم اسرائیل هیچ گزینه دیگری به‌جز ریختن خون فلسطینیان ندارد»، گفت: «پیام من به ملت فلسطین این است که تا چه زمانی به روند سیاسی اعتقاد خواهیم داشت چیزی که با زور سلب شده، فقط با زور پس گرفته می‌شود و این رژیم اشغالگر فقط زبان مقاومت را می‌شناسد.»

او تأکید کرد: «این همان چیزی است که فرزند شهیدش، ابراهیم آن را متوجه شده است : هیچ افق سیاسی نیست و تمام درها بسته است. دولت‌های راست‌افراطی تشنه خون فلسطینیان هستند، و این تنها راه‌حل آنهاست.»

النابلسی تصریح کرد که مردم فلسطین به دنبال آزادی و عزت هستند و ما به دنبال کشوری هستیم که در آن مستقل و آزاد زندگی کنند. ملت فلسطین خواهان آزادی مسجدالاقصی هستند و این پیام نبی ابراهیم(ع ) نیز بود.

النابلسی با اشاره به اینکه رویکردی که پسرش انتخاب کرده مقاومت تا آخرین نفس بوده است، افزود توصیه پسر شهیدش به مردم شریف و آزاده فلسطین این بود که سلاح را هرگز بعد از شهادت او بر زمین نگذارند و آن را حفظ کنند، و راهی که او دنبال می‌کرد درست بود.

او با اشاره به اینکه «ارتش اسرائیل نبود که ابراهیم را تعقیب می‌کرد بلکه پسرش هر روز این ارتش را در نابلس تحت تعقیب قرار می‌داد»، خاطرنشان کرد که پیام پسرش این است که «آنچه که با زور سلب شده فقط با زور و با مقاومت پس گرفته می‌شود».

پربیننده ترین خبرها