وقتی نتانیاهو شرکای عرب خود را رسوا می‌کند!

وقتی نتانیاهو شرکای عرب خود را رسوا می‌کند!
پنج‌شنبه 20 مرداد 1401 - 18:03

در سال 2020، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی امضا کردند.

العالم – کشکول

از آن زمان تا به امروز، روابط دیپلماتیک بین امارات و رژیم صهیونیستی به طور چشمگیری افزایش و همزمان روابط این رژیم با بقیه کشورهای عادی ساز (بحرین، مغرب، سودان) نیز گسترش یافته است.

به دنبال رشد سریع روابط دیپلماتیک امارات و رژیم اسرائیل، روابط تجاری بین دو طرف نیز افزایش یافت و اندکی پس از آغاز عادی سازی، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم در بازدید از غرفه اسرائیل در نمایشگاه اکسپو 2020 در دبی گفت که مدت کوتاهی پس از اعلام توافقات (ابراهام)، تجارت دوجانبه از یک میلیارد شیکل (315 میلیون دلار) فراتر رفت و امارات نیز بیش از 120 قرارداد با این رژیم منعقد کرده است.

عادی سازی اولین مرحله از پروژه اسرائیل بزرگ است، منظور از این اصطلاح تمام سرزمین های اشغال شده در سال 1948، کرانه باختری، نوار غزه و بلندی های جولان که توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و از رود فرات در غرب عراق تا نیل در شرق مصر است.

ولی واقعیت آن است که طمع ورزی های رژیم صهیونیستی به این مقدار محدود نمی شود و این رژیم در تلاش برای سیطره بر خاورمیانه، مغرب و شمال آفریقاست.

در این میان، آل سعود نیز با تحقق این آرزوی صهیونیستی همراه شده و بروس گورفین بازرگان اسرائیلی با موافقت ریاض نه هزار کیلومتر مسافت زمینی میان رژیم صهیونیستی و امارات را با عبور از سعودی، بحرین، اردن و فلسطین پیمود که در گذشته محال بود.

در این میان، بنیامین نتانیاهو در سخنانی دوستش محمد بن سلمان را رسوا کرد و گفت که ولیعهد سعودی نقش مهمی در تقویت عادی سازی رابطه کشورهای عرب با رژیم صهیونیستی داشته است.

رسانه های عبری گفتند که این سخن، سیلی محکمی به محمد بن سلمان برای رسوا کردن وی و نقش او در زمینه عادی سازی اسرائیلی عربی می باشد به ویژه که این اولین بار است که یک مقام اسرائیلی آشکارا از نقش بن سلمان در زمینه عادی سازی سخن گفته است.

پربیننده ترین خبرها