کشته شدن یک نظامی دیگر ارتش ترکیه در شمال عراق

کشته شدن یک نظامی دیگر ارتش ترکیه در شمال عراق
شنبه 22 مرداد 1401 - 13:15

وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یک نظامی دیگر این کشور طی عملیاتی در شمال عراق خبر داد.

العالم - ترکیه

وزارت دفاع ترکیه امروز (شنبه) اعلام کرد که یک نظامی ترکیه‌ای در جریان عملیاتی در شمال عراق کشته شد.

وزارتخانه یاد شده گزارش بیشتری درباره جزئیات این خبر مخابره نکرده است.

وزارت دفاع ترکیه چهارشنبه شب هم اعلام کرد که در درگیری نیروهای ارتش این کشور با عناصر کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در شمال عراق یک نظامی ترک کشته شد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق موسوم به «قفل پنجه» به بهانه تعقیب عناصر کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در میان محکومیت و واکنش‌های شدید در بغداد و اربیل همچنان در جریان است.

عملیات قفل پنجه آنکارا علیه شبه نظامیان کارگران کردستان که ترکیه آنها را در ردیف سازمان‌های تروریستی قرار داده با مشارکت نیروهای ویژه زمینی و هوایی در حالی انجام می‌شود که حملات زمینی و هوایی این کشور از تابستان سال ۹۹ در شمال عراق در حال انجام است.

این در حالی است که عراق در دو سال گذشته چندین بار سفیر ترکیه را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید بغداد به عملیات نظامی و نقض حاکمیت کشور را به وی تسلیم کرده است.

به گزارش ایرنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که از جولای ۲۰۱۵ تاکنون ۶ هزار عضو حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در داخل و ۶ هزار و ۹۰۰ نفر در خارج از کشور کشته شده‌اند، در مقابل شمار کشته‌های نیروهای نظامی ترکیه بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.

ترکیه و پ. ک. ک از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۵۰ هزار کشته داشته است.

پربیننده ترین خبرها