سرنوشت سلمان رشدی نویسنده کتاب موهن آیات شیطانی

شنبه 22 مرداد 1401 - 13:23

سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) اهانت کرده بود، عصر دیروز (جمعه) هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک داشت، مورد حمله قرار گرفت.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم، سلمان رشدی روز جمعه در حالی که در حال آماده شدن برای سخنرانی در یک مرکز آموزش غیرانتفاعی به نام مرکز "چوتوکوآ" در غرب نیویورک بود، مورد اصابت چاقو از ناحیه گردن قرار گرفت و با بالگرد به بیمارستانی در آن منطقه منتقل شد.

نام سلمان رشدی از دهه هشتاد قرن گذشته و پس از انتشار رمان "بچه‌های نیمه‌شب" در سال 1981 که برنده جایزه ادبی بوکر شد، مطرح شد.

سلمان رشدی در سال ۱۹۸۸ بعد از انتشار رمان موهن "آیات شیطانی" خشم مسلمانان را برانگیخت. بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی از سوی امام خمینی (ره) صادر شد.

او به همین دلیل به مدت یک دهه به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود و بارها محل سکونت خود را تغییر داد و حتی نمی‌توانست فرزندانش را از محل زندگی خود مطلع کند. رشدی از اواخر دهه 1990 سخنرانی‌های عمومی خود را از سرگرفت.

این نویسنده مرتد که خشم و احساسات پیروان اهل بیت (ع) را برمی‌انگیخته است همچنین به شدت از روزنامه "شارلی ابدو" دفاع کرده که با انتشار کاریکاتوری، به ساحت نبی اکرم( ص) توهین کرده است.

سلمان رشدی در یک خانواده مسلمان هندی‌تبار به دنیا آمد که در ۱۴ سالگی به یک مدرسه راگبی در انگلستان فرستاده شد. او بعدها مدرک افتخاری تاریخ را از دانشگاه کینگز کالج کمبریج گرفت. او بعد از آنکه شهروند انگلیس شد اعتقادات اسلامی را کنار گذاشت.

پربیننده ترین خبرها