در پی آتش زدن پرچم ترکیه...

آنکارا شبه نظامیان هوادارش در شهر اعزاز سوریه را بازداشت کرد

آنکارا شبه نظامیان هوادارش در شهر اعزاز سوریه را بازداشت کرد
شنبه 22 مرداد 1401 - 20:33

خبرنگار العالم به نقل از منابع داخلی در حومه شمالی حلب گزارش داد: نیروهای ترکیه که در شهر اعزاز مستقر هستند، شماری از عناصر مسلح هوادار آنکارا که در آتش زدن پرچم ترکیه در تظاهرات اخیر در شهر اعزاز مشارکت داشتند، بازداشت کرده است.

العالم ـ سوریه

این منابع تصریح کردند که نیروهای ترکیه صبح امروز شنبه به خانه بیش از 15 فرد مسلح یورش بردند، پس از آنکه با استناد به ویدئوهای منتشر شده، مشارکت آنها در آتش زدن پرچم ترکیه در تظاهرات اخیر در شهر اعزاز اثبات شد. نظامیان ترکیه این 15 نفر را بازداشت کرده و به پایگاه های نظامی منتقل کردند.

به رغم آنکه چندین ساعت از بازداشت این افراد گذشته است؛ اما اطلاعاتی از سرنوشت بازداشت شدگان در دست نیست. سران شبه نظامیان هوادار آنکارا نیز در این خصوص سکوت کرده اند و برای آزادی عناصر خود هیچ مداخله ای نکرده اند؛ حال آنکه برخی مراکز هماهنگی عناصر مسلح با صدور بیانیه ای خواستار آزادی فوری این افراد شدند.

شهر اعزاز و برخی روستاها و شهرک های اطراف آن و نیز شهر الباب و برخی مناطق حومه ادلب طی دو روز گذشته شاهد تظاهراتی گسترده با مشارکت شبه نظامیان هوادار ترکیه و خانواده هایشان بود. آنها به اخبار منتشر شده در رسانه های ترکیه مبنی بر آنکه مولود چاووش اوغلو از ضرورت مصالحه میان دولت سوریه و "مخالفان" سخن گفته است، اعتراض داشتند.

تظاهرکنندگان پرچم ترکیه را آتش زدند و مانع عبور کاروان های نظامی ترکیه شدند، نیروهای پلیس ترکیه نیز به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی کرده که براثر آن شماری از تظاهرکنندگان کشته و یا مجروح شدند.

پربیننده ترین خبرها