۴ کشته و ۹ زخمی در سیل استان سیچوان چین

۴ کشته و ۹ زخمی در سیل استان سیچوان چین
شنبه 22 مرداد 1401 - 23:00

جاری شدن سیل در استان سیچوان منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد. مقامات چینی هم از احتمال رخداد حوادث مشابهی هشدار می‌دهند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش سی‌ان‌ای، مقامات چینی اعلام کردند که در سیل ناگهانی در جنوب غربی این کشور که روز شنبه حادث شد، چهار نفر کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند.

در تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های چینی آب خروشان و بالاآمده رودخانه‌ای در حومه شهر پنگژو در استان سیچوان نشان داده می‌شود.

در این تصاویر گردشگرانی نشان داده می‌شوند که برای نجات جان خود از صخره‌ها بالا می‌روند ولی برخی از آنها نمی‌توانند خودشان را به ساحل برسانند.

مقامات واکنش اضطراری پنگژو در بیانیه ای اعلام کردند: در حادثه سیل این شهر چهار نفر کشته و سه نفر نیز به شدت مجروح شده است. در این حادثه شش نفر به طور جزئی مجروح و به صورت سرپایی درمان شدند.

دانشمندان می گویند تغییرات شدید آب و هوایی در سراسر جهان موجب بروز چنین حوادث و بلایای طبیعی شده است که احتمالاً با افزایش بیشتر گرمایش زمین شاهد رخدادهای بیشتری خواهیم بود.

رصدخانه ملی چین با صدور اعلامیه‌ای نسبت به افزایش بیشتر دما در سراسر این کشور هشدار داده است. گفته می‌شود ممکن است گرما در بعضی از نقاط کشور چین حتی به ۴۰ درجه هم برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها