تشکیل واحد امنیتی جدید سعودی برای سرکوب مخالفان

تشکیل واحد امنیتی جدید سعودی برای سرکوب مخالفان
يکشنبه 23 مرداد 1401 - 11:02

پایگاه "مراه الجزیره" از اقدام  محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی مبنی بر تخصیص 24 میلیون دلار برای ایجاد یک واحد امنیتی که اخیرا با هدف سرکوب مخالفان در خارج از کشور راه اندازی شده، خبر داد.

العالمعربستان

"مراه الجزیره" به نقل از منابع خود اعلام کرد که «ولیعهد سعودی درخواست کرد تا سریعاً 24 میلیون دلار در اختیار این واحد نوپا قرار گیرد تا مانع از نفوذ مخالفان خارج از کشور شود.»

برخی منابع از موافقت بن سلمان با افزایش حقوق یگان امنیتی جدید و ارائه وسائل و ابزار فنی عالی برای نظارت و پیگیری مخالفان عربستان سخن گفته و افزودند این واحد مستقیماً به آژانس امنیت دولتی وابسته است که مستقیماً زیر مجموعه بن سلمان است

این پایگاه افزود: بن سلمان دستورداده تا از همه روش های نظارتی و جاسوسی برای جلوگیری از نفوذ مخالفان به کشور استفاده شود.

مراه الجزیره خاطرنشان کرد: پادشاه دستور داده همه کسانی که از داخل کشور با مخالفان خارج از کشور در ارتباط هستند مورد هدف قرارگرفته، تعقیب و دستگیر شوند و از هرگونه فعالیت آنها جلوگیری شود.

این پایگاه اظهار داشت افزایش نفوذ و تاثیر مخالفان خارج از کشور؛ بن سلمان را به خود مشغول کرده و احساس می کند تهدیدی جدی برای او و حکومت استبدادی اش است.

پربیننده ترین خبرها