گروه‌های فلسطینی: عملیات قدس پاسخی طبیعی به جنایات صهیونیست‌ها بود

گروه‌های فلسطینی: عملیات قدس پاسخی طبیعی به جنایات صهیونیست‌ها بود
يکشنبه 23 مرداد 1401 - 11:05

گروه های فلسطینی عملیات مقاومتی شب گذشته در قدس اشغالی که به زخمی شدن 9 صهیونیست منجر شد، را پاسخی طبیعی به جنایات نظامیان و شهرک نشینان صیهونیست دانستند.

العالم - فلسطین اشغالی

در این عملیات جوانی فلسطینی به سمت یک دستگاه اتوبوس و دو خودروی دیگر در نزدیکی باب المغاربه در قدس اشغالی تیراندازی کرد و از محل متواری شد. در این عملیات 9 صهیونیست زخمی شدند و تلاش ها برای شناسایی و بازداشت مجری عملیات هم تا این لحظه راه به جایی نبرده است.

فوزی برهوم سخنگوی حماس در بیانیه‌ای ضمن تبریک این عملیات، اعلام کرد که این عملیات پاسخی طبیعی به عربده‌کشی نظامیان و شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی و جنایات روزانه آنان علیه ملت، سرزمین و مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطین و هتک حرمت مسجد الاقصی است.

برهوم اشاره کرد که این عملیات بی نظیر حاکی از تداوم و تشدید عملیات های مقاومتی در قدس اشغالی است و نشان می دهد که ملت فلسطین کاملا دریافته که مقاومت تنها راه برای حمایت از سرزمین و مقدسات و مقابله با هتاکی روزانه صهیونیست ها به مسجد الاقصی است.

وی تصریح کرد که تجاوزات و سرکوبگری های روزانه دشمن صهیونیستی علیه ساکنان قدس هرگز عزم و اراده آنان را تضعیف نخواهد کرد بلکه انگیزه ای برای مبارزان مقاومت جهت تشدید عملیات های خود خواهد بود.

همچنین طارق عزالدین سخنگوی جهاد اسلامی هم ضمن تبریک این عملیات، آن را اقدامی در راستای ادامه مقاومت در برابر اشغالگران دانست.

عزالدین عنوان کرد که عملیات قدس ثابت کرد که اشغالگران در این سرزمین جایی ندارند و مادامی که مقاومت ادامه داشته باشد آن ها نیز احساس امنیت نخواهند کرد.

وی اشاره کرد که مکان اجرای این عملیات در مرکز شهر قدس حاکی از آن است که این شهر همیشه اسلامی عربی فلسطینی باقی خواهد ماند و تمامی تلاش های دشمن برای یهودی سازی این شهر و مصادره اراضی فلسطینیان بی نتیجه بوده و هرگز راه به جایی نخواهد برد.

همچنین جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز تاکید کرد که عملیات شب گذشته ثابت کرد که مقاومت علیه اشغالگران در سرتاسر اراضی اشغالی ادامه دارد.

جبهه خلق این عملیات را پاسخی طبیعی به جنایات روزافزون دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین از غزه و نابلس گرفته تا دیگر شهرها و اردوگاه های فلسطینی دانست.

از سوی دیگر، کمیته های مقاومت مردمی هم ضمن استقبال از این عملیات، آن را پاسخی طبیعی به جنایات صهیونیست ها در نوار غزه، نابلس، جنین و دیگر اراضی فلسطینی و ضربه ای بزرگ به دستگاه های امنیتی و نظامی دشمن دانست.

ابو مجاهد سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی تاکید کرد که عملیات قهرمانانه قدس پیامی به دشمن صهیونیستی است مبنی بر اینکه ملت و مقاومت فلسطین هرگز از مسیری که در پیش گرفتند، عقب نمی‌نشینند و کسی قادر به تضعیف عزم و اراده آنان نیست.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

پربیننده ترین خبرها