در کابل برگزار شد؛

دیدار وزیر خارجه طالبان با مقامات سفارت ایران در افغانستان

دیدار وزیر خارجه طالبان با مقامات سفارت ایران در افغانستان
يکشنبه 23 مرداد 1401 - 19:08

وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز با معاون کنسولی وزارت خارجه و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

العالم - آسیا

به نقل از شبکه تلویونی طلوع، مولوی امیرخان متقی وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه با علی رضا بیگدلی معاون کنسولی وزارت خارجه ایران و بهادر امنیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، در این دیدار، تسهیلات ارائه خدمات کنسولی برای تجار، کارگران و مهاجران افغانستانی در ایران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

تا کنون اطلاعات بیشتری در این باره رسانه ای نشده است.

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان و سفیر ایران در کابل ۲۶ تیر ماه نیز همچنین در خصوص لزوم گسترش مناسبات تجاری میان دو کشور تأکید کردند.

بهادر امینیان سفیر ایران نیز امنیت و ثبات در افغانستان را به نفع منطقه خواند و افزود: ما تلاش می کنیم تا از حفظ حسن هم‌ جواری از طریق مرزهای مشترک با افغانستان استفاده مثبت و متقابلی را به انجام برسانیم.

به گفته «حفیظ ضیا احمد» معاون سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان، مهاجران، زندانیان افغانستان در ایران و نیز مبارزه با مواد مخدر، موضوعات مرزی و روابط دو جانبه تجاری از جمله موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

مهر

پربیننده ترین خبرها