کشته شدن سرکرده‌ ارشد داعش در جنوب سوریه

کشته شدن سرکرده‌ ارشد داعش در جنوب سوریه
دوشنبه 24 مرداد 1401 - 20:12

یک منبع امنیتی در درعا خبر داد که نیروهای امنیتی سوریه، یکی از سرکرده‌های ارشد داعش در جنوب این کشور را از پای درآوردند.

العالم - سوریه

یک منبع امنیتی در درعا واقع در جنوب سوریه، از عملیات امنیتی نیروهای این کشور در شهر «طفس» علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

این منبع به رادیو «سوریانا» گفت که در جریان عملیات نیروهای امنیتی سوریه، «محمود احمد الحلاق» از سرکرده‌های ارشد داعش در جنوب این کشور کشته شده است.

به گفته این منبع، الحلاق قبلا فرمانده بخش نظامی داعش در «حوض الیرموک» بود و در حال حاضر هم مسئول اردوگاههای آموزشی این گروه تروریستی بوده است.

این منبع تأکید کرد، این تروریست با تروریستی که اخیرا کشته شد به نام ابوسالم العراقی و عنصر دیگری به نام عبد الرحمن العراقی، همکاری داشته است. این همکاری با هماهنگی سرویسهای اطلاعاتی یک کشور عربی صورت می‌گرفت.

یک منبع محلی در استان درعا، چند روز پیش خبر داد که محمد عبدالله البائع ملقب به «ابو سالم العراقی» سرکرده یکی از گروههای داعش در درعا، کشته شده است.

به گفته این منبع، این تروریست، با یک کمربند انفجاری خود را کشته است. این در حالی است که العراقی، پس از درگیری با نیروهای امنیتی سوریه که محل اقامت وی را محاصره کرده بودند، خود را منفجر کرد. محل اقامت وی، در شهرک «عدوان» در غرب درعا قرار داشت.

العراقی اصالتا ساکن و متولد شهر موصل عراق بوده است و یکی از سرکرده‌های ارشد داعش در جنوب سوریه به شمار می‌رود. وی تحت تعقیب نیروهای ارتش سوریه قرار داشته است.

با وجود آزادسازی شهرهای الرقه در سوریه و موصل در عراق و پایان خلافت ادعایی گروهک تکفیری داعش، اما اعضای این گروهک در قالب هسته‌های کوچک چند نفره هر از گاهی به نظامیان و غیرنظامیان یورش برده و تلفات انسانی و مالی به جا می‌گذارند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها