وزارت دفاع روسیه:

رژیم اسرائیل عمدا خط حائل بین سرزمین‌های اشغالی و سوریه را نقض کرد

رژیم اسرائیل عمدا خط حائل بین سرزمین‌های اشغالی و سوریه را نقض کرد
چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 19:01

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رژیم اسرائیل بصورت عمدی خط حائل (جدایی) بین سرزمین های اشغالی و سوریه در جولان اشغالی را نقض کرد.

العالم_سوریه

پایگاه خبری «بعث» سوریه امروز (چهارشنبه) به نقل از معاون رئیس مرکز هماهنگ کننده روسیه در حمیمیم افزود: نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل عمداً خط مرزی حائل [ بین سرزمین های اشغالی و سوریه ] را که طبق تعهدات این رژیم و بر اساس قطعنامه شماره ۳۵۰ شورای امنیت مصوب ۳۱ می‌۱۹۷۴، حق عبور از آن را ندارند، نقض کردند.

«اولیگ ایگوروف» اظهار داشت: دوشنبه گذشته یک تانک متعلق به نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل از سمت کوه «تل الفرس» به سمت منطقه «الصباح» و سپس به سمت منطقه «عین عیشه» حرکت و در آنجا به مدت ۱۰ دقیقه توقف کرد و با گلوله توپ مواضع ارتش عربی سوریه در پشت خط «برافو» را هدف قرار داد.

۱۲ ماه جاری میلادی دو شهروند سوری در پی حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به وسیله دو گلوله تانک در حومه روستای الحمیدیه در شمال قنیطره مجروح شدند.

رژیم اسرائیل بلندی‌های جولان سوریه را در جریان «جنگ ۶ روزه» در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و پس از جنگ ۱۹۷۳ میان دو طرف، سوریه پنج درصد از اراضی اشغالی را مجددا به کنترل خود در آورد.

طرفین در سال ۱۹۷۴ توافقی را امضا کردند که به موجب آن یک منطقه حائل در بلندی‌های جولان ایجاد شد و دو طرف متعهد شدند نیروهایشان را از آنجا عقب بکشند و نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد به عنوان ناظر امنیتی در آنجا حضور پیدا کنند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها