العالم گزارش می دهد؛

آیا گفتگوی ملی موجب گشایش در بحران عراق می شود؟

آیا گفتگوی ملی موجب گشایش در بحران عراق می شود؟
چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 22:45

نیروهای سیاسی عراق بنا به دعوت مصطفی الکاظمی نخست وزیر کشور نشستی در کاخ نخست وزیری بدون حضور جریان صدر که پیش از این عدم مشارکت خود در نشست گفتگوی ملی را اعلام کرده بود، برگزار کردند.

العالم ـ عراق

به گزارش العالم، با شکست تلاشها برای تشکیل دولت جدید و انتخاب رییس جمهور به رغم گذشت ده ماه از انتخابات پارلمانی، نیروهای سیاسی عراق با هدف یافتن راه حل برای رکود سیاسی و اقتصادی کشور و به منظور پایان دادن به تنش های سیاسی، نشستی در کاخ نخست وزیری برگزار کردند.

جریان صدر عدم مشارکت خود در این نشست را اعلام کرد و همزمان دادگاه فدرال عراق نیز رسیدگی به پرونده انحلال پارلمان را به 30 ماه جاری موکول کرد. به نظر می رسد که درخواست مقتدی صدر رهبر جریان صدر برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام در نشست امروز به عنوان یکی از راه حل ها برای بحران سیاسی کشور مطرح شد.

این نشست بنا به درخواست مصطفی الکاظمی رییس دولت پیشبرد امور و با حضور رهبران و سران نیروهای سیاسی و نیز با مشارکت رییس جمهور و رییس پارلمان و رییس دستگاه قضایی و "جنین بلاسخارت" فرستاده سازمان ملل به عراق برگزار شد. الکاظمی گفت: این نشست با هدف ایجاد برون رفت از بحران سیاسی فعلی در چارچوب قانون اساسی و با درنظر گرفتن منافع عالی کشور برگزار شده است.

با توجه به افزایش تنش ها، و عدم مشارکت جریان صدر در نشست گفتگوی ملی و نیز پیچیدگی بحران فعلی، احتمال اینکه این نشست بتواند راه حلی برای بحران بیابد، بسیار اندک است.

پربیننده ترین خبرها