واکنش مصر به کارشکنی اشغالگران در اجرای توافق آتش بس

واکنش مصر به کارشکنی اشغالگران در اجرای توافق آتش بس
پنج‌شنبه 27 مرداد 1401 - 16:47

طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد این جنبش وعده‌ها و تضمین‌هایی جدی از طرف مصری در خصوص پایبندی اشغالگران به آزادی خلیل عواوده و بسام السعدی دریافت کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

سلمی در بیانیه‌ای مطبوعاتی افزود مصری‌ها برای آتش بس در جریان تجاوز اخیر به غزه میانجیگری کرده و به رهبران جهاد اسلامی اعلام کرده‌اند این کشور به دنبال اجرای تفاهمات آتش بس بوده که تضمین کننده پایان یافتن مشکلات عواوده و آزادی آن و همچنین آزادی السعدی از رهبران این جنبش است.

سلمی افزود تماس‌ها با طرف مصری از اولین لحظات پایان تجاوز اخیر به غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و ضرورت پایبندی اشغالگران به اجرای تفاهمات آتش بس اخیر محور این گفتگوها بوده است.

سخنگوی جهاد اسلامی گزارشات رسانه‌ای در خصوص ورود هیاتی از این جنبش به مصر در چند روز گذشته را تکذیب نموده و تاکید کرد جهاد اسلامی بر آزادی این دو اسیر فلسطینی در کمترین زمان ممکن اصرار دارد.

وی گفت: تمدید زمان دادرسی بسام السعدی به معنای تلاش اشغالگران اسرائیلی برای عدم اجرای تعهدات خود در چارچوب توافق آتش بس اخیر تلقی خواهد شد.

اشغالگران اسرائیلی تاکنون هر گونه پایبندی به آزادی دو اسیر فلسطینی را نفی کرده و تاکید دارند هرگز آنها را آزاد نخواهند کرد چرا که ادعا می‌کنند تفاهمات آتش بس الزامی برای آنان در این زمینه ایجاد نمی‌کند.

در بخشی از متن توافق انجام شده با میانجیگری مصر برای آتش بس آمده است «مصر تلاش خود را انجام داده و متعهد به اقدام برای آزادی اسیر عواوده و انتقال آن برای معالجه و همچنین آزادی اسیر بسام السعدی در کمترین زمان ممکن است.»

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

پربیننده ترین خبرها