زلال قرآن (1249)

توبه حقیقی چه پاداشی دارد ؟

توبه حقیقی چه پاداشی دارد ؟
جمعه 28 مرداد 1401 - 14:25

العالم_زلال قرآن

هرکس به توبه حقیقی توفیق یابد مشمول بشارت عظمای خداوند رحمان مذکور در آیه شریفه 112 سوره مبارکه توبه خواهد شد، چرا که تائب حقیقی که درهمه احوال، فکراً و توجهاً و حضوراً از غیر خدا دل بریده و با رعایت تقوای الهی به خداوند سبحان روی آورده است، عملاً به تامین مقدمات کمال و سعادت خویش همت گمارده و ابواب رحمت واسعه الهی را به روی خویش مفتوح و امکان وصول به مقام اعلی قرب به خداوند را برای خویشتن فراهم ساخته است، چنین کسی ان شاءالله در پرتو فضل و رحمت خداوند ارحم الراحمین در زمره متقین مذکور در آیات 31 تا 35 سوره مبارکه ق:
« وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ غَيْرَ بَعِيدٍ. هَـٰذَا مَا تُوعَدُونَ لِكُلِّ أَوَّابٍ حَفِيظٍ . مَنْ خَشِيَ الرَّحْمَـٰنَ بِالْغَيْبِ وَجَاءَ بِقَلْبٍ مُنِيبٍ . ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ ذَٰلِكَ يَوْمُ الْخُلُودِ . لَهُمْ مَا يَشَاءُونَ فِيهَا وَلَدَيْنَا مَزِيدٌ»
ترجمه: (و بهشت را برای اهل تقوا نزدیک آرند تا هیچ دور از آن نباشند (و رنج حرکت نکشند). این بهشت همان است که وعده داده شدید، برای هر بنده‌ ای که به درگاه خدا بازگشته و نفس را (از حرام) نگه داشت. آن کس که از خدای مهربان در باطن ترسید و با قلب خاشع و نالان به درگاه او باز آمد. در آن بهشت با تحیّت و سلام حق در آیید که این روز دخول ابدی در بهشت جاودانی است. برآن بندگان در آنجا هر چه بخواهند مهیّاست و باز افزون ‌تر از آن نزد ما خواهد بود).
درخواهد آمد، که پاداش توبه و ایمان و عمل صالح او ورود و خلود در بهشت رضوان الهی و برخورداری از رحمت و نعمت های بیکران خداوند رحمان خواهد بود.
به بیان دیگر: از آنجا که، باور قلبی و یقینی به حقیقت «لا اِلهَ اِلّا الله» شرط وصول به توحید، و استقرار در صراط مستقیم الهی و عمل دقیق به اوامر خداوند شرط تحقق آن است، تواب حقیقی کسی است که همه «اِله» ها را به دور بریزد و همه راه های انحرافی را ترک کند و تنها در جهت رضا و رضوان الهی گام بردارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها