واکنش آلمان به اظهارات محمود عباس در خصوص هولوکاست

واکنش آلمان به اظهارات محمود عباس در خصوص هولوکاست
جمعه 28 مرداد 1401 - 19:12

به دنبال اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره هولوکاست و خواست محمود عباس برای صلح با رژیم صهیونیستی، آلمان تحقیقاتی را درباره او آغاز کرده است.

العالم - اروپا

به گزارش یورونیوز، پلیس آلمان روز جمعه بااعلام آغاز تحقیقات مقدماتی در این زمینه، تایید کرد که پس از دریافت شکایت رسمی کیفری، اقدام‌های لازم را نیز انجام داده است.

رئیس تشکیلات خودگردن فلسطین در یک نشست خبری در آلمان از محکوم کردن جنایت هر روزه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان طفره رفت و اعلام کرد که با وجود ارتکاب ده‌ها کشتار صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، باید با آنها سازش کرد.

محمود عباس سه شنبه شب در یک نشست خبری با «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان از پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آماده است از طرف مردم فلسطین بابت حمله به کاروان صهیونیست‌ها درالمپیک ۱۹۷۲مونیخ عذرخواهی کند؟،گفت که رژیم صهیونیستی خود«۵۰ کشتار علیه فلسطینیان مرتکب شده است و روزانه در فلسطین مرتکب جنایت می‌شود.»

او گفت: اسرائیل از سال ۱۹۴۷ تا به امروز ۵۰ قتل عام را در ۵۰ مکان فلسطینی مرتکب شده است. ۵۰کشتار ۵۰ هولوکاست.

عباس در ادامه خواستار صلح فلسطینیان با رژیم صهیونیستی شد و افزود: «بیایید (با رژیم صهیونیستی) صلح کنیم و امنیت و ثبات برقرار کنیم!»

یورونیوز نوشته این اظهارات عباس خشم رژیم صهیونیستی را به همراه داشته و تل‌آویو خواستار واکنش کشورهای جهان در برابر این سخنان شده است. اگرچه شولتس در نشست خبری مشترک با عباس واکنشی به این اظهارات نشان نداد اما بعدا در بیانیه‌ای رسمی که در اختیار رسانه‌ها قرار داد تاکید کرد که صحبت‌های رهبر فلسطینی در خصوص کم‌اهمیت دانستن فجایع هولوکاست، منزجر کننده بوده است.

آلمان فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسد و شولتس نیز در نشست خبری مشترک خود با عباس به این موضوع اشاره کرد. با این حال وزارت خارجه آلمان اعلام کرده که عباس به عنوان نماینده تشکیلات خودگردان از مصونیت قضایی برخوردار خواهد بود زیرا او در قامت یک مقام رسمی از کشور بازدید می‌کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها