گزارشی از حمله خونین تروریست های الشباب سومالی در موگالدیشو 

شنبه 29 مرداد 1401 - 16:50

افراد مسلح گروه تروریستی الشباب در حمله ای خونین با دو خودروی بمب گذاری شده، هتلی را در موگادیشو پایتخت سومالی تا چند ساعت به تصرف خود درآوردند.

العالم _ سومالی

به گزارش العالم، صدای شدید گلوله ها و انفجارهای گاه و بیگاه شامگاه جمعه، آرامش موگادیشو، پایتخت سومالی را بر هم زد و به سرعت همه متوجه شدند که هدف، هتل «حیات» است، جایی که افراد مسلح با دو خودروی بمب گذاری شده به آن هجوم آورده بودند و پیش از آنکه وارد آن شوند، شروع به تیراندازی و به سرعت هتل را تصرف کردند تا موگادیشو شبی خونین و رعب آوری را شاهد باشد.

شاهدان گفتند دو انفجاری که در چند دقیقه اتفاق افتاد، باعث کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای امداد و نجات و نیروهای امنیتی و نیز غیرنظامیانی شد که از ترس انفجار نخست از محل می گریختند.

درگیری افراد مسلح با نیروهای امنیتی بخش های زیادی از هتل را تخریب کرد و این در حالی بود که نیروهای امنیتی تلاش می کردند تروریست های مسلح را داخل هتل هدف قرار دهند.

هم زمان ده ها نفر شب جمعه در برابر ساختمان هتل تجمع کرده بودند تا از حال نزدیکان خود داخل هتل اطلاعاتی به دست آورند.

هتل حیات از مکان هایی است که اعضای پارلمان و مسئولان دولتی آن را برای اقامت ترجیح می دهند با این حال خبری در این باره در دست نیست که آیا کسی از آنان هنگام درگیری در هتل حضور داشته است یا خیر.

گروه تروریستی الشباب که با سازمان القاعده در ارتباط است و بیش از ده سال است که برای سرنگونی حکومت سومالی می جنگد، مسئولیت حمله به هتل را بر عهده گرفته است، حمله ای که بزرگ ترین حمله ای محسوب می شود که پایتخت سومالی از هنگام انتخاب حسن شیخ محمود به عنوان رییس جمهور در ماه می شاهد آن بوده است.

در همین حال رسانه ها به نقل از پلیس و شاهدان عینی گفتند در حمله شبه نظامیان تندرو که اواخر روز جمعه - به وقت محلی - به هتلی در پایتخت سومالی رخ داد، دست‌کم 15 نفر کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها