هشدار شهردار لندن: زمستانی بدون غذا و خانه گرم برای انگلیسی‌ها در راه است

هشدار شهردار لندن: زمستانی بدون غذا و خانه گرم برای انگلیسی‌ها در راه است
شنبه 29 مرداد 1401 - 19:23

شهردار لندن هشدار داد: انگلیسی‌ها امسال زمستان باید میان یکی از دو گزینه «گرم کردن خانه» یا «غذا خوردن» انتخاب کنند.

العالم - اروپا

شهردار لندن در حساب توئیتری خود از زمستان سخت برای مردم انگلیس خبر داد و نوشت که انگلیسی‌ها باید میان یکی از دو گزینه «گرم کردن خانه» یا «غذا خوردن» انتخاب کنند اما مردم توانایی انجام هیچ کدام را ندارند.

صادق خان نوشت: «ما قبلا چنین چیزی ندیده بودیم. ما (امسال) با زمستانی روبرو هستیم که میلیون ها نفر (مسئله‌شان) انتخاب گرم کردن (خانه) یا غذا خوردن خواهد بود اما به طرز غم‌انگیزی توانایی هیچ کدام را نخواهند داشت، دولت باید در این زمینه وارد عمل شود تا مردم بتوانند نیازهای اساسی خود را برآورده کنند.»

دفتر آمار ملی انگلیس روز چهارشنبه، طی گزارشی اعلام کرد، ارزش واقعی دستمزدها در این کشور، در سه ماهه دوم امسال با در نظر گرفتن تورم، 3درصد کاهش یافته است.

دارن مورگان، دبیر بخش آمارهای اقتصادی دفتر آمار ملی انگلیس، توضیح داد، کاهش ارزش واقعی دستمزدها در انگلیس ادامه خواهد یافت و سرعت آن در 21 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس نیز امروز هشدار داد، بسیاری از مردم انگلیس ممکن است در فصل سرما مجبور شوند، میان ترک کردن وعده‌های غذایی و گرم کردن خانه یا زندگی در سرما و رطوبت یکی را انتخاب کنند.

به گزارش فارس، این سازمان با ابراز نگرانی در مورد افزایش تعداد بیماران و مرگ و میر ناشی از زندگی در خانه‌ های بسیار سرد در انگلیس، گفت، این تعداد در حال حاضر ۱۰ هزار نفر تخمین زده شده است.

پیش بینی می شود طی هفته‌ های آینده، افزایش قابل توجهی در قیمت انرژی در این کشور رقم بخورد، به طوری که قیمت برق برای افراد در یک سال، در ژانویه، بیش از سه برابر خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها