باشاغا: همه لیبیایی ها خواستار ورود ما به طرابلس هستند

باشاغا: همه لیبیایی ها خواستار ورود ما به طرابلس هستند
يکشنبه 30 مرداد 1401 - 16:15

به دنبال ادامه بحران و تنش در لیبی، نخست‌وزیر مکلف این کشور در سخنانی تهدید به ورود به پایتخت این کشور و بیرون کردن دولت وحدت ملی از طرابلس کرد.

العالم - لیبی

به نوشته روزنامه الشرق الدوسط، فتحی باشاغا، نخست‌وزیر مکلف شده توسط پارلمان لیبی برای تشکیل دولت در سخنانی درباره بحران کشورش تهدید کرد که در راستای خواست ملت لیبی ممکن است که وارد طرابلس شود و به تسلط دولت وحدت ملی به ریاست عبدالحمید الدبیبه بر پایتخت این کشور پایان دهد.

وی گفت که دولت الدبیبه در برگزاری انتخابات و تسلط بر قدرت شکست خورد و اکنون یک دید منفی بین‌المللی نسبت به لیبی شکل گرفته است.

باشاغا تاکید کرد: همه لیبیایی ها خواستار ورود ما به پایتخت هستند؛ اهالی طرابلس و هفت میلیون لیبیایی دیگر منتظر ورود ما به طرابلس و تسلط بر قدرت هستند و کسانی که در مقابل نیروهای ما بایستند مجرمانه خواهند مرد و ننگ را برای خانواده‌هایشان به ارث خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: صبر ما زیاد است، اما از منافع هفت ملیون لیبیایی به خاطر کشته شدن ۲۰۰ فرد یا حتی کمتر چشم‌پوشی نخواهیم کرد. ما برای جلوگیری از ریخته شدن خون ورود به پایتخت را به تعویق انداختیم اما باید تصمیم گرفت.

باشاغا درباره اوضاع حاکم بر لیبی نیز تاکید کرد: اوضاع لیبی بسیار بد است و برهه فعلی مرحله‌ای تعیین کننده در تاریخ لیبی بوده و مستلزم اقدام همه طرف ها است.

درحال حاضر دو دولت در لیبی فعالیت می‌کنند. یکی دولت فتحی باشاغا که از سوی پارلمان طبرق تعیین شده است و دیگری دولت عبدالحمید الدبیبه که جامعه جهانی آن را به رسمیت می‌شناسد.

الدبیبه با انتقال قدرت جز از طریق پارلمان جدید منتخب مخالف است.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها