نخستین اظهارات خلیل عواوده اسیر فلسطینی پس از 162 روز اعتصاب غذا

يکشنبه 30 مرداد 1401 - 19:44

خلیل عواوده که برای 162 امین روز متوالی در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده است، امروز برای نخستین بار با انتشار ویدئویی درباره حکم دادگاه رژیم صهیونیستی و تعلیق بازداشت اداری اش سخن گفت.

العالم ـ فلسطین

وضعیت سلامتی نابسامان خلیل عواوده در این ویدئو کاملا آشکار است. او به سختی تکلم می کرد. عواوده در این ویدئو با اشاره به حکم دادگاه و تعلیق بازداشت اداری اش، گفت: امیدوار بودم که دادگاه حکم آزادی ام را صادر کند.

دادگاه عالی رژیم اشغالگر روز جمعه گذشته حکمی مبنی بر تعلیق بازداشت اداری خلیل عواوده اسیر فلسطینی صادر کرد، عواوده اما بر ادامه اعتصاب غذا تاکید کرد و این حکم را یک فریب و نیرنگ دانست.

رژیم صهیونیستی برای دومین روز متوالی خانواده خلیل العواوده را به بهانه لغو مجوزهایشان از دیدار با او منع کرده است. دلال عواوده همسر خلیل در این باره گفت: نظامیان اسراییلی صبح امروز به بهانه آنکه اعتبار مجوز او شب گذشته به پایان رسیده است، به او اجازه ندادند از گذرگاه ترقومیا واقع در غرب الخلیل عبور کند تا با همسرش در بیمارستان دیدار کند.

وی تاکید کرد که رژیم اشغالگر در این 162 روز فقط یکبار به او اجازه ملاقات با همسرش را داده است.

دلال عواوده افزود: خلیل در شرایط دشواری بسر می برد. بیش از نیمی از وزن خود را از دست داده است و قادر به حرکت و تکلم نیست. اما همچنان روحیه خوبی دارد و تا رسیدن به آزادی به اعتصاب خود ادامه می دهد.

پربیننده ترین خبرها