تدارکات در ایران و عراق برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین

يکشنبه 30 مرداد 1401 - 21:12

تدارکات در ایران برای بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) در حال انجام است، جلسات کمیته مرکزی مراسم اربعین برای تسهیل و ایجاد شرایط مناسب برای زائران ادامه دارد، این مراسم پس از دو سال وقفه ناشی از همه گیری کرونا برگزار می شود.

العالم_عراق

مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تمام تلاش خود را در راستای تسهیل تردد زائران اربعین امام حسین (ع) انجام می دهیم.

وی اعلام کرد تمامی گذرگاه های مرزی به روی زائرین باز است، برای تسهیل عبور و مرور زائرین و مهر گذرنامه آنها اقدامات زیادی انجام داده ایم، تمامی گذرگاه های مرزی به جز گذرگاه خسروی به صورت 24 ساعته فعال خواهند بود، گذرگاه مرزی خسروی تا پنج بعدازظهر فعالیت می کند و تلاش کرده ایم تا اینترنت رایگان را در اختیار همه مراجعین قرار دهیم.

میراحمدی افزود: اقدامات ایران با آمادگی های لجستیکی و سازمانی عراق هماهنگ است، هماهنگی بین دو طرف در گذرگاه های مرزی برای برگزاری این رویداد بزرگ که هر ساله تصویری از برادری ایران و عراق ترسیم می کند، در حال اجرا است.

نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: آماده سازی برای زیارت اربعین را خیلی پیشتر آغاز کردیم. هماهنگی در سطح بالایی با دولت، نخست وزیر و دفتر او وجود دارد، مردم کربلا، موکب های حسینی و عتبات عالیات با مدیریت محلی خود زیر نظر وزارتخانه های دولتی آماده پذیرایی از زائران اربعین امام حسین (ع) هستند.

وی تاکید کرد عشق حسین (ع) ما را متحد می کند، این شعار را سال ها پیش ایرانیان و عراقی ها مطرح کردند تا دروازه ای به سوی همکاری دو ملت و دو دولت در چارچوب هماهنگی های دوجانبه و حسن همجواری پایدار باشد.

پربیننده ترین خبرها