روزنامه صهیونیستی: سفیر ترکیه در تل آویو پیش از انتخابات کِنِست تعیین می شود

روزنامه صهیونیستی: سفیر ترکیه در تل آویو پیش از انتخابات کِنِست تعیین می شود
يکشنبه 30 مرداد 1401 - 20:18

یک رسانه عبری زبان به دنبال اعلام عادی سازی روابط میان آنکارا و رژیم اشغالگر، از تلاش رپیس جمهوری ترکیه برای تعیین سفیر در تل‌آویو پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه درصدد است تا پیش از برگزاری انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) سفیر آنکارا در تل آویو را تعیین کند.

طبق این گزارش، اردوغان پیش‌بینی کرده است که ممکن است در انتخابات جدید بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی پیروز شود و پس از به دست گرفتن قدرت در تصمیم ازسرگیری روابط با ترکیه بازنگری کند.

این روزنامه در ادامه نوشت که برخی صهیونیست‌ها نگران این مسئله هستند که افق اولوتاش، رئیس مرکز مطالعات راهبردی وزارت امورخارجه ترکیه به عنوان سفیر آنکارا در تل‌آویو انتخاب شود. اسرائیلی‌ها به دلیل مواضع ضد صهیونیستی اولوتاش به شدت با تعیین وی به عنوان سفیر مخالف هستند.

یدیعوت آحارونوت در ادامه گزارش داد؛ اولوتاش ۴۲ساله که تحصیلات خود را در دانشگاه عبری قدس اشغالی سپری کرده است، پیشتر در مقاله‌ای هرگونه حق ادعایی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین را رد کرد و تل‌آویو را به پاکسازی نژادی در فلسطین متهم کرده بود. وی همچنین با انتشار چند رشته توییت توافق عادی سازی روابط میان تل‌آویو و امارات را مورد هجمه قرار داد.

ترکیه و رژیم صهیونیستی سه‌شنبه از توافق برای عادی سازی روابط و تبادل سفیر میان دو طرف خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها