شولتز: به اوکراین کمک می‌کنیم اما درگیری نباید تشدید یابد

شولتز: به اوکراین کمک می‌کنیم اما درگیری نباید تشدید یابد
يکشنبه 30 مرداد 1401 - 22:54

صدر اعظم آلمان گفت که این کشور تا جایی که لازم باشد به اوکراین کمک خواهد کرد اما نباید درگیری‌ها تشدید یابد.

العالم - اروپا

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز یکشنبه گفت که نباید درگیری‌ها در اوکراین تشدید یابد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «آلمان تا جایی که لازم باشد به اوکراین کمک خواهد کرد اما نباید درگیری‌ها تشدید یابد و این یک اصل اساسی برای آلمان به شمار می‌آید».

صدر اعظم آلمان در پاسخ به سوالی درباره ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین گفت:‌ «آلمان تسلیحات زیادی را به اوکراین ارسال می‌کند. مهم است که بگوییم اکنون به طور مرتب این کار را انجام می‌دهیم. آنها سلاح‌های بسیار موثری هستند».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «آندریه میلنیک» سفیر اوکراین در آلمان با انتقاد از حجم کمک‌های نظامی برلین به کی‌یف گفت که آلمان اوکراین را از لحاظ نظامی گرسنه رها کرده است.

وی طی مقاله‌ای که در مجله اشپیگل منتشر شده، از کارشناسان نظامی آلمان خواست تا از دولت این کشور بخواهند تا حمایت بیشتری از کی‌یف انجام دهد.

این در حالی است که دولت آلمان 17 آگوست گذشته از طرح خود برای ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین خبر داده بود. این تسلیحات شامل 15 توپخانه ضد هوایی از نوع Gepard و سامانه پدافند هوایی IRIS-T و سه موشک انداز Mars‌ بوده است.

انتقادهای اوکراین از آلمان در حالی است که برلین خود را برای بحران و تورم شدید طی ماه‌های آینده به دلیل کاهش صادرات انرژی روسیه به این کشور آماده می‌کند.

بانک مرکزی آلمان هشدار داده که این کشور با بالاترین نرخ تورم در 70 سال گذشته مواجه خواهد بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها