توجیه عجیب شیخ سعودی برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها

توجیه عجیب شیخ سعودی برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 14:05

شیخ سعد بن ناصر الشثری، عضو هیات علمای عربستان و مشاور دربار پادشاهی این کشور با اشاره به اینکه “هر یهودی اسرائیلی نیست”، از مسلمانان خواسته است به یهودیانی که از این کشور بازدید می‌کنند نیکوکاری و احسان کنند.

العالم- کشکول

این شیخ سعودی فتوای خود درباره نیکوکاری با یهودیانی که به عربستان می آیند را با زدن مثالی از رفتار حضرت محمد(ص) با آنها بیان کرده و گفته است پیامبر(ص) با قبایل یهود که در مدینه منوره سکونت داشتند، توافقاتی را امضا کرد و علاوه بر این، با همین یهودیان معاملات تجاری داشت و تا آخر حیاتشان این موضوع ادامه داشت زیرا هنگامی که رحلت فرمودند، سپر ایشان نزد یکی از از یهودیان مدینه به خاطر خرید مقادیری جو در رهن بود.

در حالی این شیخ سعودی چنین فتوایی را صادر کرده که فعالان، خاخام ها و روزنامه نگاران زیادی از عربستان بازدید کردند و به صورت علنی تصاویر سفرهای خود را به اشتراک گذاشتند. علاوه بر این مطرح کردن نحوه تعامل با یهودیانی که به عربستان می‌آیند، در تریبون‌های رسانه های عربستان سابقه نداشته است.

امیدوار بودیم که این شیخ سعودی فتوایی نیز درخصوص نیکوکاری با مسلمانان شیعه در عربستان، ملت یمن، ملت سوریه و ملت عراق نیز صادر کند که به دلیل فتوای وهابی کشته می‌شوند.

همچنین از الشثری انتظار می رود که حکومت سعودی را به نیکوکاری با فلسطینیان مقیم در عربستان که به اهالی باریکه محاصره‌شده غزه کمک مالی می‌کنند، توصیه کند و از آل سعودی بخواهد بر یمنی‌ها و لبنانی‌های مقیم در این کشور پادشاهی سخت نگرفته و معیشت آنها را با مشکل مواجه نسازد.

بدیهی است که هر یهودی، اسرائیلی نیست ولی تمام کسانی که از عربستان سعودی بازدید کرده‌اند و سرزمین فلسطینیان را مصادره و غصب کرده‌اند اسرائیلی هستند و نمی‌توان برقراری روابط با اسرائیلی‌های غاصب را با موضوع سپر پیامبر اکرم( ص) که در رهن یک یهود در شهر مدینه بود، توجیه کرد؛ زیرا یهودیان دوران پیامبر اکرم، اشغالگر نبودند و زمانی‌که آنها عهد خود با مسلمانان را شکستند پیامبر آنها را از مدینه بیرون کرد.

الشثری به عنوان یک شیخ وهابی در تلاش است تا زمینه را برای عادی کردن روابط حکومت سعودی با رژیم صهیونیستی آماده کند ولی این تلاش نباید به بهای تحریف واقعیت‌ها و تاریخ، به‌ویژه تاریخ اسلام تمام شود. لذا به او و دیگر شیوخ وهابی می‌گوییم که هر گونه که می‌خواهید با رژیم صهیونیستی تعامل کنید ولی تلاش کنید خودتان را از دین اسلام، تاریخ اسلامی و شخص نبی اکرم( ص) دور کنید و بهانه تان این باشد که به خاطر منافع و مصلحت ملت فلسطین، با اسرائیل عادی‌سازی می‌کنیم!.

پربیننده ترین خبرها