گزارش العالم از جزئیات آغاز اعتصاب دسته جمعی و اقدامات مقابله ای اسیران فلسطینی/ خطر خیزش کرانه باختری و نوار غزه درصورت اعتصاب غذای اسرای فلسطینی +فیلم

دوشنبه 31 مرداد 1401 - 13:17

فارس الصرفندی خبرنگار العالم در رام الله جزئیاتی از اقداماتی را تشریح کرد که اسیران فلسطینی قصد دارند در صورت پاسخ ندادن رژیم اشغالگر به مطالبات بر حق شان، در زندان های این رژیم اتخاذ کنند.

العالم _ فلسطین

اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که از امروز (دوشنبه) اعتصاب غذای خود را در اعتراض به اقدامات ظالمانه مسئولان اسراییلی در زندان ها آغاز می کنند.

اقدامات ظالمانه و آزار و اذیت اسیران فلسطینی از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی، در حالی صورت می گیرد که این مساله نقض توافق و تفاهمات صورت گرفته میان این رژیم با جنبش اسیر فلسطینی در ماه مارس گذشته می باشد.

خبرنگار العالم در گفتگو با بخش خبری این شبکه در این باره گفت: کمیته امور اضطراری که کمیته ای متشکل از همه گروه های فلسطینی است و شامل فرماندهانی از این گروه ها در زندان های اسرائیلی است، چند روز پیش، این اقدامات را مطرح و گام های بعدی را مشخص کرد.

نخستین گام این است که زندانیان از بازرسی امنیتی خودداری کنند. این بازرسی برای اسیران بسیار تحقیر کننده است به گونه ای که نیروهای امنیتی زندان، وارد سلول های زندانیان می شوند و آن را به طور کامل بازرسی و گاه اسیران را نیز برای بازرسی عریان می کنند.

اگر اداره زندان در این مرحله به مطالبات زندانیان پاسخ ندهد، مرحله دوم آغاز خواهد شد و آن بازگردان وعده های غذایی زندان و اعتصاب عذا است.

در مرحله سوم، اسیران به طور هماهنگ در همه زندان های اسرائیلی، اقدام به اعتصاب غذای نامحدود می کنند.

خبرنگار العالم افزود: اسیران فلسطینی چند سال پیش در اقدامی مشابه حدود 40 شبانه روز اعتصاب غذا کردند و نتیجه آن رسیدگی به بسیاری از وعده هایی بود که اداره زندان ها آنها را متقبل شده بود. البته اداره زندان ها همانند همیشه به ویژه پس از عملیات «تونل آزادی»، از عمل به بسیاری از این وعده ها شانه خالی کرد. با این حال اسیران فلسطینی هم اکنون قصد دارند در اقدامی جدید، برای دستیابی به نوعی زندگی شبه طبیعی داخل بازداشتگاه ها تلاش کنند.

فارس الصرفندی پیش بینی کرد در ساعات آینده شاهد تحولات مهمی در پرونده اسیران فلسطینی باشیم زیرا اگر اسیران وارد مرحله اعتصاب غذا شوند، در این صورت دیگر فقط موضوع اسیران در میان نخواهد بود بلکه موضوع به همه مردم فلسطین باز خواهد گشت زیرا طبق آمارهای اعلام شده، حدود یک میلیون فلسطینی از سال 1967 اسارت در زندان های اسرائیلی را تجربه کرده اند که 20 درصد ملت فلسطین را تشکیل می دهند و در نتیجه موضوع بسیار حساس است و می تواند به انفجار اوضاع در کرانه باختری و نوار غزه منجر شود.

پربیننده ترین خبرها