تسلط نیروهای وابسته به امارات بر چاه‌های نفت یمن در «شبوه»

تسلط نیروهای وابسته به امارات بر چاه‌های نفت یمن در «شبوه»
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 14:40

چند روز پس از تسلط نیروهای وابسته به امارات بر مرکز «شبوه»، حالا خبرها حاکی از آن است که این نیروها کنترل مناطق نفتی شبوه را نیز به دست گرفته‌اند.

العالم - یمن

فرماندهی ارتش وابسته به شورای ریاستی یمن اعلام کرد، نیروهای موسوم به «العمالقه» (وابسته به امارات) بر بخش‌های نفتی استان «شبوه» در جنوب یمن مسلط شده‌اند.

بر اساس گزارش «الجزیره»، فرماندهی تیپ ۲۱ مکانیزه وابسته به شورای ریاستی یمن گفت، نیروهای مورد حمایت امارات هفته جاری به نیروهای ویژه حفاظت از شرکت‌ها و تأسیسات نفتی و گازی در شبوه حمله کردند، اموال شرکت گاز در نزدیکی منطقه نفتی «عیاذ» را دزدیدند ، تجهیزات نیروهای حفاظتی را به غارت بردند و چند نفر را اسیر کردند. نیروهای اماراتی تمام دستورات شورای ریاستی مبنی بر عدم نزدیکی به شرکت‌ها و چاه‌های گاز را نادیده گرفتند.

در ادامه این گزارش آمده، مسیر بین‌المللی «العَبْر-الودیعه» منتهی به عربستان سعودی و عُمان به دلیل درگیری‌های شدید و استفاده از سلاح‌های سنگین، از هر دو جهت بسته شده است.

در همین ارتباط «صالح النود» سخنگوی دفتر « المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) در واکنش گفت، تسلط نیروهای مذکور بر تأسیسات نفتی، طبیعی است زیرا به «جعبه‌های سیاه» تبدیل شده‌اند.

در بیستم مردادماه، پس از درگیری‌های سخت چند روزه میان نیروهای وابسته به سعودی و امارات، «المجلس الانتقالی الجنوبی» کنترل شهر «عتق» مرکز استان «شبوه» را به دست گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها