گزارش سی ان ان از بحران انگلیسی افزایش نرخ تورم تا قطع آب شهری

گزارش سی ان ان از بحران انگلیسی افزایش نرخ تورم تا قطع آب شهری
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 15:19

انگلیس در شرایط رویارویی سخت با یکی از گرم‌ترین تابستان‌ها در تاریخ خود، بحران‌هایی از قبیل افزایش نرخ تورم، اعتصاب کارکنان در بخش‌های مختلف، وضعیت بغرنج بهداشتی و قطع آب شهری را در سایه انفعال دولت تجربه می‌کند.

العالم - اروپا

بنابر گزارش سی ان ان، احساس فروپاشی در این کشور همچنان در حال افزایش است. مسئولان حوزه بهداشت روز جمعه هشدار جدی درباره یک "بحران انسانی" صادر کردند درحالیکه هنوز هم اقدامی برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی در زمستان در انگلیس صورت نگرفته است.

متیو تیلور مدیر اجرایی کنفدراسیون خدمات سلامت ملی انگلیس در بیانیه‌ای گفت: بسیاری از افراد ممکن است با انتخاب وحشتناکی بین حذف وعده‌های غذایی برای گرم کردن خانه‌هایشان و زندگی در شرایط سرد، مرطوب و بسیار ناخوشایند مواجه شوند. این وقایع درست در شرایطی اتفاق خواهد افتاد که خدمات سلامت ملی، احتمالا سخت ترین زمستان را تجربه خواهد کرد.

تداخل بسیار غیر معمول چندین چالش در حالی است که چند هفته گذشته هشدارهایی در خصوص آغاز بدترین بحران هزینه زندگی در انگلیس عنوان شده بود. تورم هفته گذشته از ۱۰ درصد عبور کرد و خانوارهایی که با مشکل خرید گوشت دست و پنجه نرم می‌کردند، اکنون با محدودیت بیشتری مواجه هستند. انگلیس در مسیر پا گذاشتن به رکود است و انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی تا پایان سال و پس از آن همچنان در سراشیبی باشد.

در راس این آلام اقتصادی کارکنان بخش حمل و نقل اعتصاب کردند و هشدارهایی در مورد اعتصاب بیشتر در بخش‌های خصوصی و دولتی انگلیس وجود دارد. حتی برخی از وکلا در پرونده‌های جنایی دست به اعتصاب زدند که همین منجر به اخلال در برگزاری دادگاه‌ها شده است.

بزرگترین اعتصاب در ۳۰ سال گذشته در بخش راه آهن انگلیس دوشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد که باعث لغو حرکت قطارها در بسیاری از ساعت‌های هفته شد.

این وضعیت در حالی است که بوریس جانسون نخست وزیر مستعفی انگلیس در دومین تعطیلات تابستانی خود به سر می‌برد. دفتر نخست وزیری انگلیس در مورد اینکه چرا جانسون برای اجرای یک طرح اقدام فوری به لندن باز نمی‌گردد، اعلام کرد که طرح‌های بزرگ هزینه بردار باید توسط نخست وزیر بعدی انجام شود.

جایگزین جانسون که یا لیز تراس وزیر خارجه فعلی یا ریشی سوناک وزیر دارایی سابق است به صورت قانونی تا ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) جایگاه نخست وزیری را به دست نمی‌گیرد. نخست وزیر آتی انگلیس توسط مردم انتخاب نمی‌شود (اشاره به نظام پارلمانی) بلکه اعضای حزب محافظه کار اینکار را انجام می‌دهند که کمتر از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶۷ میلیونی انگلیس را شامل می‌شوند.

یک سخنگوی دولت انگلیس به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: در حالی که تصمیم‌های مالی برای ماه‌های آینده در دست نخست‌وزیر بعدی خواهد بود، ما به حمایت مستقیم از مردم با حمایت مالی به عنوان بخشی از بسته ۳۷ میلیارد پوندی موجود ادامه می‌دهیم.

اما منتقدان در سراسر طیف سیاسی انگلیس معتقد هستند که این مقدار ناکافی است و اینکه اکنون باید اقدام قاطع تری صورت گیرد.

دنیل کاوچینسکی یک عضو محافظه کار پارلمان انگلیس که از لیز تراس حمایت می‌کند، باور دارد که بدتر شدن شرایط بدین معنی است که حزب باید رقابت را پایان دهد و نخست وزیر جدید را منصوب کند یا به جانسون برای اقدام، اختیار بدهد.

وی به سی‌ان‌ان گفت: رقابت بسیار طولانی شده و الان به رهبری نیاز داریم. خودبینی اصلا چیزی خوبی نیست زمانیکه تصمیم‌های مهم باید گرفته شود. پس باید یا به رهبر فعلی برای اقدام اختیار دهیم یا رقابت را به پایان برسانیم. مردم انگلیس به حق از ما انتظار رسیدگی به این بحران را دارند.

پربیننده ترین خبرها