سردار حاجی زاده: امروز صادرکننده موشک و پهپاد هستیم

سردار حاجی زاده: امروز صادرکننده موشک و پهپاد هستیم
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 19:57

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما در گذشته هیچ کدام از توان نظامی که امروز داریم را نداشتیم، اکنون صادرکننده موشک و پهپاد هستیم، این کارنتیجه میدان دادن به جوان‌ها، برنامه ریزی دقیق، کار با شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد ارتباط‌های قوی با دانشگاه‌ها بود.

العالم_ایران

سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع مسئولین و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه سالهاست شاهد یک جنگ ترکیبی از سوی دشمن هستیم، گفت: امروز بزرگترین مشکل ما بحث اقتصادی است، اما امیدواریم با همت و تلاش آحاد مسئولان بخش‌های مختلف کشور و همراهی مردم مشکل‌های باقیمانده حل شود.

وی با بیان اینکه مشکل اقتصاد ما از سوی عوامل خارجی با تحریم‌ها و فشار‌های مختلف آغاز با بی عملی برخی در داخل ادامه یافت، گفت:همین حجم تحریم کافیست تا یک کشور را زمین بزند، اما دشمنان بنای این را داشتند تا با اعمال تحریم و فشار اقتصادی مردم را در مقابل نظام قرار دهند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه اقدام آمریکایی‌ها از خارج و امید به آمریکایی‌ها از داخل، ۲ تیغه قیچی برای اقتصاد کشور بود، گفت: مردم برخی مواقع انتقاد می‌کنند، حق هم دارند، اما بدانید که یک فشار از دو طرف آورده شد و مشکلات عدیده‌ای برای کشور ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری طی سالیان مختلف نسخه رفع مشکل کشور را مشخص کردند، گفت: اگر امسال تولید و اشتغال را با رفع موانع تولید در کنار تقویت و بهره گیری از توان دانش بنیان مطرح کردند نتیجه و عصاره صد‌ها جلد کتاب و راه‌ها و روش‌هایی است که دانشمندان و متخصصان این امر ارائه دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه بسیاری از شرایط را می‌توان با اقدامات دانش بنیان خلق و ایجاد کرد، گفت: ما در برخی بخش‌ها زمینه‌های کاری را نداریم و باید آن را به وجود بیاوریم و اگر به درستی شرایط را فراهم کنیم کار ایجاد میشود و موجب حرکت صنعت ما می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در بخش‌های مختلف درگیر حوزه‌های دانش بنیان هستیم، گفت: کار‌های دانش بنیان شاید در حوزه برخی محصولات جوابگو بود و در برخی موارد بار‌ها شکست خورد، اما با تلاش و کوشش موانع آن رفع شد و راه‌های تازه تری برای ما گشوده شد چرا که با مبحثی به نام دانش بنیان سر و کار داریم که می‌تواند جهشی برای کار ما ایجاد کند و آن را تبدیل به یک سونامی در اقتصاد کند، عزیزان؛ این کار‌ها در حوزه دفاعی کشور ما انجام شده است و اگر امروز حرفی برای گفتن داریم تلاش زیادی برای آن داشته ایم.

سردار حاجی زاده حرکت در لبه فناوری روز دنیا در حوزه پهپادی راثمره تلاش و جدیت و مجاهدت مستمر دانست و گفت: این مهم دستاوردی است که حتی دشمنان ما نیز به آن اذعان دارند؛ چندی پیش بود که فرمانده نیروی تروریستی سنتکام با صراحت اعلام کرد که ایران برتری هوایی را با هواپیما‌های بدون سرنشینش بعد از ۸۰ سال از ما گرفته است.

سردار حاجی زاده درخصوص مباحث موشکی نیز تصریح کرد: غربی‌ها می‌گویند مذاکره موشکی و پهپادی از بحث هسته‌ای ایران مهم‌تر است، این مسائل تصادفی نیست و تنها بر اساس تکیه بر توان داخلی و دانش بنیان است، وقتی سخن از اتفاق جدید به میان می‌آید منظور همین است، تا قبل از سال ۹۷ همه در منطقه مسابقه داشتند تا سلاح‌های آفندی تهیه کنند، اما مدتی است همه آن‌ها به دنبال پدافند و دفاع هوایی هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: کار‌هایی از جنس دانش بنیان و تحقیقاتی مسئولیت می‌خواهد، زیرا فراتر از کار اجرایی است. جسارت و ریسک پذیری آمادگی برای شکست نیز می‌خواهد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه بیان داشت: مسئولان هم باید همین کار را انجام دهند تا بتوانند زمینه حل مشکلات مردم را فراهم کنند. متاسفانه هم اکنون شاهدیم در همین حوزه دانش بنیان موانعی وجود دارد، باید برای رسیدن به هدف گاهی کار‌های غیر معمول انجام دهیم و باید تحمل خسارت داشته باشیم اگر چنین کردیم ومسئولان ما چنین جسارتی به خرج دادند و ریسک پذیر بودند نتیجه خواهیم گرفت.

وی افزود: به طور مثال در همین حوزه فضایی مدت زیادی نیست که کارمان را آغاز کردیم، اما جواب گرفتیم و ماهواره هایمان یکی پس از دیگری در مدار قرار می‌گیرد و به تازگی وارد یک مسیری شدیم که دیگر مقابلمان سنگلاخ و باتلاق نیست و به صورت شفاف کارهایمان دنبال می‌شود، امیدوارم نیرو‌های جهادی همت کنند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مشکلات قابل حل شدن است ما باید به میدان بیاییم و مشکلات را حل کنیم تا به اهدافمان برسیم.

سردار حاجی زاده درباره ویژگی‌ها و فضایل اخلاقی حاج قاسم اظهار کرد: آنچه که ما در زندگی شهید سلیمانی و شهدای از این دست مانند شهید خرازی، کاظمی و شهید مقدم و دیگر شهدا شنیده‌ایم و دیده ایم این است که اعتقاداتی وجود داشت، شهید سلیمانی به موارد زیادی اعتقاد داشت، ایستادگی، جهاد و استقامت ا و بسیار زیاد بود نزدیک به چهل سال چهره بودند، اما صداقت ایشان و اخلاص در کنار ولایت مداری که بار‌ها و بار‌ها در جلسات مختلف در آن رابطه بحث شده است حاج قاسم را شکل داده بود.

پربیننده ترین خبرها