چین 15 فروند جنگنده به اطراف تایوان اعزام کرد

چین 15 فروند جنگنده به اطراف تایوان اعزام کرد
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 04:14

ارتش چین پنج فروند کشتی جنگی و 15 فروند جنگنده خود را به اطراف جزیره تایوان اعزام کرد.

العالم-آسیا

ارتش چین روز دوشنبه پنج فروند کشتی جنگی و ۱۵ فروند جنگنده خود را به اطراف تایوان اعزام کرد.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع تایوان از شناسایی پنج فروند کشتی جنگی و ۱۵ هواپیمای نظامی ارتش چین در روز دوشنبه خبر داد و مدعی شد که نیروهای مسلح تایوان وضعیت را زیرنظر گرفته و با هواپیماها، شناورهای دریایی و سامانه‌های موشکی آماده هرگونه حمله احتمالی هستند.

به دنبال سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و استقبال مقامات ارشد تایوان از او در این جزیره، مسئولان ارشد چین که بارها به آمریکا و جدایی طلبان تایوانی درباره نادیده گرفتن اصل «چین واحد» هشدار داده‌اند، اقداماتی از قبیل برگزاری رزمایش‌های نظامی را در پیش گرفته‌اند.

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

این گزارش حاکیست، نیروهای مسلح تایوان به تازگی بازبینی رزمایش‌های دریایی و هوایی بی‌سابقه چین در اطراف تایوان را آغاز کرده‌اند. یک منبع نظامی تایوان گفت که این بررسی بازخورد ضروری را برای تجزیه و تحلیل چگونگی عملکرد نیروهای چینی در یک حمله واقعی ارائه خواهد کرد.

این در حالی است که یک رسانه چینی نیز در گزارشی تحلیلی نوشت که توانمندی تسلیحاتی و تجهیزات نظامی چین به قدری در یک دهه گذشته تقویت شده که ارتش این کشور را به یکی از مجهزترین ارتش‌های جهان تبدیل کرده است.

در بزرگداشت نود وپنجمین سالگرد بنیانگذاری «ارتش آزادیبخش خلق» چین،‌ روزنامه «چاینا دیلی» مجموعه‌ای از در مورد تفکر «شی جین پینگ» در مورد تقویت ارتش و بیان ایده‌های اصلی آن از زوایای مختلف منتشر می‌کند.

در این گزارش آمده است که در جریان رزمایش‌های اخیر ارتش آزادیبخش خلق چین، انواع گوناگونی از سخت‌افزارهایپیشرفته همچون موشک بالستیک فراصوت «دی اف-۱۷» و هواپیمای سوخت‌گیری هوایی «وای -۲۰» مستقر کرد.

برآوردهای جدید نیز گسترش نظامی مداوم چین را نشان می‌دهد به طوریکه نیروی دریایی ارتش چین دارای منابعی است که تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند تا پنج فروند ناو هواپیمابر و ۱۰ زیردریایی موشک انداز اتمی را به کار گیرد.

به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» به نقل از اندیشکده «مرکز ارزیابی راهبردی آمریکا» ارتش چین منابع لازم برای ادامه نوین‌سازی خود در دهه ۲۰۲۰ را دارد. برای نیروی دریایی ارتش چین، این می‌تواند به ناوچه‌ها، قایق‌های موشکی و زیردریایی‌های برقی دیزلی تبدیل شود که می‌توانند برای دفاع منطقه‌ای و همچنین فشار بر تایوان مورد استفاده قرار گیرند، زیرا چین قصد دارد این جزیره را با سرزمین اصلی متحد کند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها