کشته شدن سه غیرنظامی در درگیری مرزبانان ازبکستان با طالبان

کشته شدن سه غیرنظامی در درگیری مرزبانان ازبکستان با طالبان
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 17:49

خبرگزاری صدای افغان (آوا)  اعلام کرد که در پی تیراندازی نیروهای مرزی ازبکستان به سوی اهالی یک شهرستان در نوار مرزی، سه غیرنطامی جان باخته و شماری دیگر ناپدید شده اند. همچنین درگیری دیگری میان نیروهای طالبان و مرزبانان ازبکستان نیز رخ داده‌است.

العالم - اسیا

خبرگزاری افغانستان گزارش داد که محمد هاشم منصور بزرگ قومی در شهرستان شورتپه بلخ امروز سه شنبه گفت: اهالی شهرستان شورتپه برای جمع آوری گیاه شیرین‌بیان به منطقه‌ای جنگلی در نوار مرزی این شهرستان با ازبکستان رفته بودند که نیروهای مرزی ازبکستان به آنها شلیک کردند.

به گفته او، در پی حمله نیروهای مرزی ازبکستان سه نفر از اهالی شورتپه جان باختند و شماری دیگر که هنوز تعدادشان مشخص نیست، ناپدید هستند.

منصور افزود که احتمال می رود افراد ناپدیدشده از سوی نیروهای ازبکستانی اسیر و یا در رودخانه غرق شده باشند.

در همین حال، یک منبع مردمی دیگر درشهرستان شورتپه نیز به آوا گفت که در پی حمله مرزبانان ازبک، نیروهای «طالبان» نیز به منطقه رفتند و پس از آن میان دوطرف، درگیری رخ داده است.

خبرنگار آوا تلاش کرد در این باره نظر فرماندهی امنیه بلخ را هم داشته باشد؛ اما محمد آصف وزیری سخنگوی این اداره به آوا گفت که هنوز اجازه دادن اطلاعات در این مورد از سوی وزارت داخله به آنان داده نشده است.

هنوز از تلفات نیروهای مرزی ازبکستان و «حکومت طالبان» در این درگیری جزئیاتی منتشر نشده است.

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که ازبکستان با «حکومت طالبان » روابط دوستانه دارد و تاکنون به جز موشک پرانی نیروهای داعش، تنش مرزی میان دوطرف رخ نداده بود. با این وجود، پس از روی کار آمدن طالبان، نیروهای مرزی این کشور با مرزبانان ایران، پاکستان و ترکمنستان، درگیری مرزی داشته و با تاجیکستان نیز بارها تا آستانه وقوع درگیری پیش رفته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها