آمریکا و اروپا دزدان نفت و گاز یمن

آمریکا و اروپا دزدان نفت و گاز یمن
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 17:48

پس از بحران روسیه و اوکراین، آمریکا در تلاش است تا منابع نفتی بیشتری را غارت کند تا کمبود انرژی خود و متحدانش را جبران نماید.

العالمکشکول

دزدی نفت توسط آمریکا در کشورهای منطقه به دو شکل ادامه دارد، یا به طور مستقیم توسط نیروهای آمریکایی در سوریه یا از طریق متحدش رژیم صهیونیستی در خارج از مرزهای فلسطین که به طور غیر مستقیم انجام می شود.

مانند تلاش رژیم صهیونیستی برای سرقت نفت دریایی لبنان یا از طریق حاکمان کشورهایی که از دستورات آمریکا پیروی می کنند و به دنبال جبران کمبود نفت آمریکا از طریق افزایش تولید و کاهش قیمت آن یا با گسترش پل های نفتی برای غارت این ماده هستند که بهترین مثال آن تلاش ائتلاف متجاوز در یمن به رهبری عربستان سعودی است.

در این میان، تلاش برای غارت نفت یمن بخشی اساسی از برنامه واشنگتن برای تضمین سیطره بر نفت یمن از طریق متحدانش در خلیج فارس است.

غارت نفت توسط آمریکا در استان شبوه در شرق یمن اخیرا توسط مزدوران آل سعود برملا شد.

عبدالعزیز صالح بن حبتور نخست وزیر یمن در این زمینه گفت که غارت نفت یمن توسط ائتلاف سعودی با دستور آمریکا انجام می شود و بخشی از برنامه واشنگتن برای تضمین سیطره بر نفت یمن از طریق متحدانش در خلیج فارس است.

مزدوران ائتلاف پس از درگیری با نیروهای دولت یمن که تحت سیطره سعودی می باشند، توطئه برای غارت نفت استان شبوه را افشا کردند.

این غارت با توجه به بحران گاز ناشی از جنگ روسیه با اوکراین، به نفت محدود نشد، بلکه آمریکا و کشورهای اروپایی امروز به گاز نیاز بیشتری دارند که به همین دلیل آمریکا با کمک فرانسه و ائتلاف سعودی مشغول غارت گاز منطقه بلحاف یمن است.

این اقدام برای کاهش اتکا به گاز روسیه انجام می شود، در حوزه گازی بلحاف یمن شرکت های فرانسوی مانند توتال سرمایه گذاری کرده اند که هزینه اجرای این پروژه 5 میلیارد دلار است.

دولت نجات ملی یمن نیز اخیرا نگرانی خود را از فعالیت مشکوک نیروهای آمریکایی و فرانسوی در جنوب یمن اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها