رئیس جبهه نجات ملی تونس در گفتگو با العالم: 90 درصد تونسی‌ها به پای صندوق‌های رای نرفتند/ نتایج همه پرسی به معنای شکست سعید است

سه شنبه 1 شهريور 1401 - 21:20

احمد نجیب الشابی رئیس جبهه نجات ملی تونس گفت که درخواست مخالفان دولت برای استعفای «قیس سعید» رئیس جمهور این کشور پس از برگزاری همه پرسی قانون اساسی مطرح شد.

العالم – تونس

رئیس جبهه نجات ملی تونس در گفتگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: سعید مدعی شد که مردم به طور کامل با وی بیعت کرده اند، اما اکثر مردم تونس همه پرسی را تحریم کردند به نحوی که نتایج رسمی حاکیست که بیش از 70 درصد واجدین شرایط از شرکت در انتخابات خودداری کردند.

الشابی ادامه داد که معتقد است در اصل 90 درصد مردم به پای صندوق‌های رای نرفتند به ویژه که مخالفان معتقدند که رئیس ‌جمهور در تدوین قانون اساسی تکروی کرده است و حتی شورای مشورتی که او به این منظور تشکیل داده بود به مخالفت با وی برخاست و پیش نویس قانون اساسی را به رسمیت نشناخت.

وی خاطر نشان کرد که مخالفان معتقدند نتایج همه پرسی به معنای شکست سعید است که تمام قوای قانونگذاری و مجریه را در انحصار خود دارد و حتی قوه قضائیه علیه او دست به مخالفت زد و چهار هفته است که اعضای آن در تحصن به سر می برد و دادگاه اداری حاضر نشد حکم رئیس جمهور درباره برکناری 57 قاضی را اجرا کند.

الشابی یادآور شد که وزیر دادگستری یکشنبه هفته گذشته با صدور حکمی اعلام کرد که تنها این قضات مشمول تعقیب کیفری هستند لذا از تصمیم دیوان اداری تبعیت نخواهد کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها