امیرعبداللهیان با رئیس دولت انتقالی جمهوری مالی دیدار کرد

امیرعبداللهیان با رئیس دولت انتقالی جمهوری مالی دیدار کرد
چهارشنبه 2 شهريور 1401 - 03:23

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس دولت انتقالی جمهوری مالی در باماکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم-ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی و در پاسخ به دعوت «عبدالله دیوپ» وزیر خارجه مالی در باماکو به سر می برد، عصر امروز (سه شنبه) اول اردیبهشت ماه به وقت محلی با «آیسمی گویتا» رئیس دولت انتقالی جمهوری مالی دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل بین المللی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشریح توافقات حاصله برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با مالی در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های جامع دو کشور، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری با دولت مالی بویژه در سه زمینه اقتصادی، تجاری، دفاعی و علمی و فناوری تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تقدیر از تلاش‌های دولت مالی در مبارزه با جریانات تروریستی، تجربیات کشورمان در مبارزه با جریانات تروریستی منطقه‌ای نظیر داعش را تشریح و تاکید کرد: ملت ایران علیرغم تحمل تحریم‌های ظالمانه و گسترده، توانست مسیر حراست از استقلال سیاسی و پیشرفت‌های علمی و اقتصادی خود را با موفقیت ادامه دهد.

گویتا نیز در این دیدار، با استقبال از توافقات حاصله بین دو کشور جهت تقویت همکاری‌های اقتصادی، دستاوردهای ملت ایران در مقابله با تحریم‌های ظالمانه و کسب جایگاه مهم سیاسی و اقتصادی ملت ایران در عرصه منطقه‌ای و جهانی را الگویی برای ملت مالی جهت مبارزه با زیاده خواهی‌های برخی دولت‌های خارجی خواند و مدیریت موفق سیاسی مسئولان ایرانی در هدایت جریان رشد اقتصادی و علمی کشور را ستود.

رئیس دولت انتقالی مالی در پایان خواستار تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی - تجاری و علمی دو کشور شد و بر آمادگی ایت کشور برای میزبانی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی ایران تاکید کرد.

امروز نخستین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و مالی به ریاست وزرای خارجه دو کشور برگزار و سند این نشست هم به امضا رسید. امیرعبداللهیان در اولین سفر خود به قاره آفریقا پس از تصدی سمت وزارت امور خارجه و بنا به دعوت وزیر خارجه مالی بامداد سه‌شنبه وارد باماکو پایتخت جمهوری مالی شد. رئیس دستگاه دیپلماسی قرار است در ادامه سفرش به آفریقا به تانزانیا و از آنجا به زنگبار برود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها