گزارش العالم از موفقیت های دفاعی جدید ارتش ایران

چهارشنبه 2 شهريور 1401 - 13:43

ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش مشترک نظامی نشان داد که به موفقیت های دفاعی جدیدی دست یافته است.

العالم _ ایران

ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری رزمایش های مشترک ویژه پهپادهای نظامی با مشارکت نیروهای چهارگانه هوایی، زمینی، دریایی و دفاع هوایی است.

این رزمایش ها سراسر مساحت جغرافیایی ایران را در بر می گیرد به گونه ای که پهپادهایی از مقرهای سری خود و نیز از زیر زمین بیرون می آیند و به آسمان پرواز می کنند.

ارتش ایران برای نخستین بار صحنه هایی از قدرت پهپاد «امید» ساخت داخل را به نمایش گذاشته است هرچند همه 150 پهپاد ایران، ساخت داخل است که در رزمایش های ارتش در آسمان کشور، از شمال گرفته تا جنوب و از شرق گرفته تا غرب، به پرواز در می آیند.

دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگی فرمانده ارتش گفت: ارتش ایران هر سال رزمایش های مختلفی با هدف تقویت توان بازدارندگی و دفاعی کشور برگزار می کند و این نخستین بار است که همه نیروهای چهارگانه در رزمایش هواپیماهای بدون سرنشین شرکت دارند.

انواع مختلف هواپیماهای بدون سرنشین شامل "ابابيل"، "آرش"، "كرار"، "مهاجر"، "كمان"، "ياسر" و "اميد" ماموریت های خود را در شرایطی همانند شرایط جنگی انجام می دهند.

محمود موسوی سخنگوی رزمایش های ارتش ایران هم گفت ما در این رزمایش ها، نیروها را به دو بخش تقسیم کرده ایم؛ بخش نخست برای حمله و وارد شدن به حریم هوایی کشور و بمباران اهدافی با پهپاد تلاش می کند و بخش دوم با استفاده از سامانه جنگ الکترونیک، به مقابله با این حملات می پردازد.

تهران تاکید دارد که کشورهای منطقه خود باید بدون حضور نیروهای بیگانه امنیت منطقه را تامین کنند.

ناظران رزمایش های کنونی ارتش را جدا از تحولات در میدان سیاست نمی دانند و معتقدند این رزمایش ها پیام های متعددی به همراه دارد.

پربیننده ترین خبرها