حمله نماینده مقتدا صدر به احزاب و دستگاه قضایی عراق

حمله نماینده مقتدا صدر به احزاب و دستگاه قضایی عراق
پنج‌شنبه 3 شهريور 1401 - 16:52

نماینده مقتدا صدر با حمله به احزاب سیاسی و دستگاه قضایی عراق، آنها را به تلاش برای غارت کشور متهم کرد.

العالم _ عراق

صالح محمد العراقی نزدیک به مقتدا صدر رهبر جریان صدری عراق امروز پنجشنبه با حمله به احزاب رقیب این جریان اعلام کرد آنها خواهان تشکیل حکومتی هستند تا به آنچه از عراق باقی مانده است، چوب حراج بزنند و آن را غارت کنند.

وی افزود این احزاب تلاش می کنند باقی مانده دارایی و ثروت عراق را به یغما ببرند و کسانی را که تاکنون تسلیم آنها نشده اند، وادار به تسلیم کنند.

در بخشی از پست نماینده صدر آماده است: «پارلمان به سوگند خود وفادار نماند و نتوانست وظایف خود را انجام دهد. برخی از نمایندگان اهل حزب بازی اند و جز مصلحت حزب یا طایفه خود را نمی خواهند و برخی از آنان مستقلند هرچند از موقعیت خود سوء استفاده می کنند.

نخست وزیری که او را نخست وزیر موقت می نامند، در معرض تهدید و هشدار است و وزنی ندارد که بتواند وظایف خود را انجام دهد.

برخی وزیران، فاسد و برخی ناتوانند پس نه امنیتی وجود دارد، نه روابط دیپلماتیک متوازنی، نه استقلالی، نه بهداشتی، نه تربیتی، نه کشاورزی، نه صنعتی، نه شغلی، نه جاده ای، نه صنعت هواپیمایی، نه عدالتی ... بلکه همه جا قحطی و خشکسالی است.

رئیس جمهور اختیاراتی ندارد.

دستگاه قضایی یا از ترس یا از روی طمع یا از روی نادیده گرفتن دلایل و فایل های صوتی و ویدئویی، در مبارزه با فساد اهمال می کند، هرچند کودکانی را به سبب دزدیدن یک دستمال کاغذی بازداشت می کند، پس، از قانونی که برای کودکان و نیازمندان پیاده می شود اما کاری به فاسدان و شبه نظامیان ندارد، چه انتظاری می توان داشت.

قانون اساسی را عده ای غیرمتخصص نوشته اند و هرگاه با خواسته های آنان همراه نباشد، آن را با کمک دستگاه قضایی تغییر می دهند.

احزاب نیز همّ و غمّی جز تقویت نفوذ خود ندارند و جز به منافع خود نمی اندیشند.»

گفتنی است حامیان جریان صدر مدتی است که پس از شکست در تشکیل دولت اکثریت، برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام فشار می‌آورند.

تحصن در مقابل شورای عالی قضایی عراق گام دیگری از سوی جریان صدر و حامیان آن بود که پس از چند ساعت مقتدی صدر از حامیان خود خواست تا به تحصن و اعتراض در مقابل این شورا پایان دهند و در محیط اطراف آن خیمه‌های اعتصاب را برپاکنند.

قابل ذکر است که عراق از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در اکتبر ۲۰۲۱، از بحران سیاسی شدید رنج می‌برد. به طوری که رایزنی‌های احزاب سیاسی در خصوص معرفی نخست وزیر و تعیین رئیس جمهور تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

پربیننده ترین خبرها