4 کشته در حملات هوایی به تیگرای اتیوپی

 4 کشته در حملات هوایی به تیگرای اتیوپی
جمعه 4 شهريور 1401 - 22:30

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات منطقه میکیلی در شمال اتیوپی و کارکنان فعال در زمینه حقوق بشر از اقدام هواپیماهای اتیوپی در بمباران مکیلی، پایتخت تیگرای خبر داد.

العالم - آفريقا

کندیا گبرهیوت، سخنگوی شورشیان تیگرای، گفت: "هواپیما بک منطقه مسکونی و یک مهدکودک در میکیلی را بمباران کرد که بر اثر آن چند غیرنظامی کشته و زخمی شدند."

دو منبع فعال حقوق بشری نیز بدون ارائه جزئیات بیشتر از حمله هوایی میکیلی خبر دادند.

برخی منابع پزشکی اتیوپی نیز گفتند درحمله هوایی به منطقه تیگرای 4 نفر از جمله دو کودک کشته شدند.

در همین حال، دولت اتیوپی از شهروندان منطقه تیگرای خواست تا از تسلیحات و مراکز آموزشی جبهه آزادیبخش تیگرای دور شوند.

بر اساس بیانیه دفتر ارتباطات دولتی ،دولت اتیوپی قصد دارد پایگاه های نظامی جبهه آزادیبخش تیگرای را که به «انبار تجهیزات برای آنها» تبدیل شده است، هدف قرار دهد.

چهارشنبه گذشته، دولت اتیوپی از سرگیری درگیری ها در شمال این کشور، بین ارتش و شورشیان در منطقه تیگرای را تایید کرد و شورشیان را به "نقض آتش بس" که پنج ماه پیش به دست آمد، متهم کرد.

دولت در بیانیه ای اعلام کرد: شورشیان تیگرای پیشنهادهای متعدد صلح دولت اتیوپی را نادیده گرفتند و امروز در ساعت 02:00 به وقت گرینویچ به منطقه ای در جنوب تیگرای حمله و آتش بس را نقض کردند.

این بیانیه افزود: «نیروهای دلاوردفاعی و همه نیروهای امنیتی به شیوه ای هماهنگ به این حمله پاسخ دادند» و از جامعه بین المللی خواست مقامات شورشی تیگرای را شدیدا تحت فشار قرار دهند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها