اقامه نماز جمعه ابراز همبستگی با اسرای فلسطینی در غزه

اقامه نماز جمعه ابراز همبستگی با اسرای فلسطینی در غزه
جمعه 4 شهريور 1401 - 23:02

فلسطینی‌ها با هدف ابراز همبستگی با اسرای فلسطینی، نماز جمعه را در برابر مقر صلیب سرخ در غزه اقامه کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

فلسطینیان در جمعه خشم مردمی انتفاضه زندان‌ها شرکت کردند. کمیته اسرا برای نیرو‌های ملی و اسلامی و نیز جنبش ملی اسیران (فلسطین) با هدف ابراز همبستگی با اسرا، نماز جمعه را در برابر مقر صلیب سرخ در غزه بر پا کردند. همچنین؛ هواداران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، نماز جمعه را برای حمایت از خواسته‌های اسرای فلسطینی در نوار غزه اقامه کردند.

صلیب

اسراء البحیصی خبرنگار العالم در غزه با اشاره به تصاویر نمازگزاران فلسطینی گفت: متحد در برابر زندانبانان؛ نام نبرد جدیدی است که اسیران آن را در داخل زندان‌های اشغالگران اسرائیلی هدایت می‌کنند به همین سبب، نمایندگانی از همه گروه‌های فلسطینی در نماز جمعه در برابر مقر صلیب سرخ در حمایت از اسیران و پشتیبانی از آن‌ها شرکت کردند.

جمیل علیان از رهبران جنبش جهاداسلامی فلسطین گفت: ما در این نمازی که در آن همه گروه‌های فلسطینی حضور دارند از اسیران در گام‌های مبارزاتی شان برای رسیدن به حداقل حقوقشان حمایت می‌کنیم آنان در معرض بدترین شکنجه‌ها قرار دارند. صبح امروز به اسیران در زندان‌ها حمله شد. اسیران از سگ‌های پلیس و محاصره و بستن سلولهایشان و جلوگیری از خروج از سلولهایشان رنج می‌برند.

عبدالهادی غنیم از رهبران جنبش فتح گفت: بیشترین چیزی که اشغالگران را رنج می‌دهد وحدت ملی است. بیشترین چیزی که آنان را آزار می‌دهد منضبط بودن و زیر پرچم بودن و حضور وحدت آفرین است. این آغاز پیروزی جنبش اسیران است.

خبرنگار العالم در ادامه، گفت: اما جنبش حماس، فعالیت حمایت از اسیران در زندان‌های اشغالگران در اردوگاه البریج در مرکز غزه برپا و طی آن تأکید کرد سمت و سوی مقاومت همچنان به طرف اسیران است.

ایاد فنلونه از اعضای ارشد حماس گفت: اسیران و یاری رسانی به آنان از برجسته‌ترین موضوعات مسئله فلسطین است در نتیجه تعرض به اسیران موجب خواهد شد اوضاع به حال انفجار در آید و این یک مسئله مشخص است.

احمد القدره اسیر آزاد شده فلسطینی گفت: ما هفته آینده به سمتی پیش خواهیم رفت که به تدریج شدت خواهد گرفت. اگر به خواسته‌های اسیران توجه نشود شاید به مرحله اعتصاب نامحدود برسیم و این به معنای اعلام جنگ خواهد بود و ما وارد وضع بسیار دشواری خواهیم شد.

خبرنگار افزود: اداره زندان‌های اسرائیل به تشدید آزاررسانی به اسیران فلسطینی اقدام کرده است تا نگذارند اسیران به انتفاضه خودشان ادامه دهند. آنان خواستار حقوقشان هستند که پایان دادن به سیاست سلول‌های انفرادی و بی اعتنایی پزشکی و حقوق دیگر در رأس این حقوق قرار دارد که منشور‌های بین المللی آن‌ها را تضمین کرده است.

وی در پایان گفت: روزی از روز‌ها به خاطر آزادی شان با قاشق قیام کردند و امروز با شیوه جدیدی قیام کرده اند و در فلسطین انقلابی جریان دارد که هرگز آرام نخواهد شد. شاید شما‌ها این انقلاب را نبینید، زیرا آنان پشت میله‌های زندان هستند، اما همینکه درباره آن‌ها بشنوید، می‌فهمید که پشت این میله‌ها انقلابیونی هستند که عزمشان از میله‌های آهنین نیز قوی‌تر و محکم‌تر است.

پربیننده ترین خبرها