روسیه: پدافند سوریه موشک‌های اسرائیلی را رهگیری و منهدم کرد

روسیه: پدافند سوریه موشک‌های اسرائیلی را رهگیری و منهدم کرد
شنبه 5 شهريور 1401 - 10:43

وزارت دفاع روسیه جمعه شب اعلام کرد، پدافند سوریه پنجشنبه شب موشک‌های اسرائیلی شلیک شده به سمت منطقه «مصیاف» واقع در غرب این کشور را رهگیری و منهدم کردند.

العالم - سوریه

وزارت دفاع روسیه به نقل از نیروهای ارتش این کشور در سوریه اعلام کرد، پدافند سوریه موشک‌ها و بمب‌های هدایت شونده اسرائیل که شب گذشته (پنجشنبه) به سمت یک مرکز تحقیقات سوری در مصایف شلیک شده بود را رهگیری و منهدم کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های اسرائیل با موشک‌های کروز و بمب‌های هدایت شونده، مرکز تحقیقاتی سوریه در مصایف را هدف قرار دادند.

یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه، سانا گفت که پدافند هوایی سوریه حدود ساعت ۱۹.۱۵ دقیقه روز پنجشنبه به وقت محلی با حملات هوایی اسرائیل مقابله کرده است.

به گفته این مقام سوری که خواست نامش فاش نشود، این حمله از سوی دریا و جنوب غرب استان طرطوس صورت گرفت و بیشتر موشک‌های دشمن که اطراف شهرهای حماه و طرطوس را هدف قرار داده بودند، سرنگون شدند.

این مقام سوری اعلام کرد که علاوه بر زخمی شدن دو تن، این حمله با تلفات مادی همراه بود و آتش سوزی در برخی مناطق رخ داده است.

سانا پنجشنبه شب از شنیده شدن صدای چندین انفجار در اطراف شهر مصیاف در استان حماه خبر داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه که دفتر آن در لندن قرار دارد، در این باره اعلام کرد که این حمله اسرائیل بیست و یکمین حمله در خاک سوریه در سال ۲۰۲۲ و سومین حمله به استان حماه بوده است.

براساس گزارش این رسانه، پدافند هوایی ارتش سوریه با حملات متخاصم در آسمان مصیاف در استان حماه مقابله کرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها