اقدام تلافی‌جویانه تونس با فراخوانی سفیر از مغرب

اقدام تلافی‌جویانه تونس با فراخوانی سفیر از مغرب
شنبه 5 شهريور 1401 - 17:24

ساعاتی پس از فراخوانی سفیر مغرب از تونس، این کشور نیز در اقدامی متقابل سفیر خود را از مغرب برای مشورت فراخواند.

العالم - مغرب

وزارت خارجه تونس بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد که در واکنش به اقدام مغرب مبنی بر فراخوانی سفیرش از تونس، سفیر خود را از رباط پایتخت مغرب فراخوانده است.

در این بیانیه آمده است که «هیچ توجیه منطقی برای بیانیه مغرب وجود ندارد، تونس همه رویه‌های مربوط به میزبانی اجلاس بر اساس مرجعیت قانونی آفریقا در خصوص برگزاری اجلاس، کنفرانس‌ها و نشست‌ها را رعایت کرده است».

وزارت خارجه مغرب دیشب اعلام کرد که در اعتراض به مواضع و رفتارهای منفی تونس در قبال مغرب، سفیرش را از تونس فراخوانده است.

به گفته وزارت خارجه مغرب، آخرین مورد از این رفتارهای تونس، دعوت از رهبر جبهه پولیساریو به همایش همکاری آفریقایی-ژاپنی است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، «ابراهیم غالی» رهبر جبهه پولیساریو روز جمعه (دیروز) برای مشارکت در همایش ژاپنی-آفریقایی وارد تونس شد و مورد استقبال «قیس سعیّد» رئیس جمهور این کشور قرار گرفت.

به گزارش فارس، جبهه پولیساریو یک سازمان سیاسی نظامی در صحرای غربی است. این گروه در سال ۱۹۷۳ به عنوان یک گروه مقاومت علیه تسلط استعمار اسپانیا بر صحرای غربی و با هدف استقلال این منطقه ایجاد شد. پولیساریو پس از خروج اسپانیا در سال ۱۹۷۶، جمهوری دموکراتیک عربی صحرا را در مستعمره پیشین اسپانیا ایجاد کرد و به مخالفت با اقدام اسپانیا در تقسیم صحرای غربی میان مغرب و موریتانی پرداخت.

پربیننده ترین خبرها